به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیدمحمود میرفیضی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه سال‌ نو در سالن کنفرانس راهور استان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران به‌عنوان استان مهمان‌پذیر مقصد و مسیر عبور مسافر است و به نوعی نگاه ملی به این استان حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ناجا در حوزه انتظامی، ترافیکی، راهنمایی و رانندگی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: برای ایام نوروز ۷ هزار نفر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در حوزه ترافیکی و انتظامی بکارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مازندران از استقرار ۶۸ ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و توریستی و سواحل خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز بکارگیری می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه پلیس با همکاری واحدهای خدماتی، راهداری، اورژانس و هلال احمر ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار را در سطح استان مستقر کردند، گفت: ۵۷۲ اکیپ سیار شامل خودروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و… در این بخش فعال شدند.

میرفیضی از همکاری ۲۴۰ هزار همیار و پلیس‌یار در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح ویژه نوروز از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین در مازندران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تصادفات مازندران با  کاهش تلفات جاده‌ای مواجه است، تصریح کرد: امسال مازندران بعد از استان خراسان رتبه دوم را در کاهش تصادفات منجر به فوتی داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران میزان تصادفات منجر به فوتی در سال ۸۰ با ۴ میلیون خودرو را ۲۸ هزار کشته دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش سفر در مازندران در سال ۹۵ این آمار با ۱۹ میلیون خودرو در کشور به ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات رسیده است.

این مسؤول اضافه کرد: نوروز ۹۵ مازندران ۳۵ کشته ناشی از تصادفات داشته است که این تعداد در کشور ۵۱ مورد بوده است و سهم استان چهار درصد در کشور بود.

میرفیضی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل از ابتدای اسفندماه فعالیت انتظامی با افزایش طرح نامحسوس و محسوس در محورهای مازندران شروع شد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز باید شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image