• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • معاون اشتغال کمیته امداد: اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای اشتغال نیازمندان

به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد مازندران معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: امسال دولت برای نخستین‌بار اعتبار دو هزار میلیارد تومانی را برای اشتغال نیازمندان در نظر گرفت.

محمد امید در جشن خودکفایی و تجلیل از ۵۵۰۰ کارآفرین و مجری طرح اشتغال در کمیته امداد مازندران، اظهار داشت از ۱۰۰ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد در سال‌جاری از ۵۵۰۰ مجری طرح کارآفرینی و اشتغال مازندران تجلیل می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اعلام اینکه مازندران در سطح کشور در جذب منابع بانکی به منظور کارآفرینی و اشتغال رتبه برتر را دارد، افزود: میانگین نرخ منابع بانکی در سال ۹۳ حدود ۷۱ درصد است که مازندران بیش از نرخ ۹۰ درصد را جذب کرد.

این مسئول اهداف کمیته امداد در سال‌های اخیر را توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش خود دانست و تصریح کرد: کمیته امداد با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در بخش اقتصادی برای توانمندسازی خانواده‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در بخش اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد اتفاق خوبی رقم خورد.

امید یادآور شد: برخی از فعالیت‌های اقتصادی قدرت ریسک بالایی داشت که کمیته امداد از منابع داخلی خود ضمانت اجرای آن‌ را تقبل کرد.

وی سیکل اشتغال‌زایی در کمیته امداد را در پروسه چهار مرحله‌ای عنوان کرد و گفت: شناسایی استعداد خانواده‌ها، استفاده از تسهیلات و بحث نظارت از موضوعات کمیته امداد برای اشتغال‌زایی است.

امید بیان کرد: امسال یک هزار نفر در کمیته امداد به عنوان ناظر برای جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی مددجویان که برای کارآفرینی دریافت کردند فعالیت می‌کنند.

وی از رونمایی سامانه هوشمند نظارت در سطح کشور خبر داد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت در دو استان راه اندازی شد که به صورت گسترده امروز در مازندران راه اندازی می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد گفت: کمیته امداد در امر بازاریابی و پشتیبانی از تولیدات کارآفرینان حمایت می‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه سازمان ملل اشتغال خرد را از کمیته امداد کشور به عنوان صنعت پذیرفت، خاطرنشان کرد: کشورهای در حال توسعه طرح اشتغال خرد را به عنوان مدل قابل اجرا پذیرفتند.

امید بیان کرد: دولت تدبیر و امید در بخش اشتغال برنامه توانمندسازی را در نظر گرفته است، و کمیته امداد آمادگی دارد بیش از سه برابر ظرفیت فعلی در اشتغال با دولت همکاری کند.

وی سقف سرانه ایجاد هر شغل در کمیته امداد را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: برخی طرح‌های کوچک با پنج میلیون تومان شروع شد.

امید در پایان با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار دولت در بودجه سال ۹۴ کشور دو هزار میلیارد تومان برای اشتغال نیازمندان در نظر گرفت، گفت: مجلس از محل یارانه‌ها و صندوق توسعه ملی سهم ریالی برای اشتغال نیازمندان در نظر گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image