• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • وزیر کشور در ساری: مرزهای کشور تا تابستان سال ۹۴ با کمک سپاه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از ۲۲ کلانتری مازندران در کلانتری ۱۲ شهرستان ساری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات در مرزهای کشور اظهار داشت: ساماندهی مرزهای کشور در اولویت‌کاری قرار دارد.

وی تصریح کرد: دولت اعتبارات خاصی در سال قبل و نیز در سال‌جاری به این امر اختصاص داد و در سال ۹۴ نیز تلاش داریم که اعتبار مناسبی برای ساماندهی مرزها در نظر گرفته شود.

وزیر کشور با اعلام اینکه اولویت اصلی ما ساماندهی مرزهای شرقی کشور است، افزود: با تلاشی که سپاه پاسداران برای ساماندهی مرزهای کشور انجام می‌دهد امیدواریم تا تابستان سال ۹۴ همه مرزهای شرقی ما در کنترل درآید، ایجاد جاده مرزی، سیم خاردار و ایجاد برجک در برنامه کاری قرار دارد.

این مسئول درباره ساماندهی مرزهای غربی کشور نیز گفت: با توجه به تحولاتی که در کشور عراق وجود دارد ساماندهی مرزهای این منطقه نیز در دستور کار است ساماندهی مرزهای جنوب نیز در دستور کار است و با توجه به قاچاق سوخت نیز تلاش داریم که مرزهای این مناطق نیز ساماندهی شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از ضریب امنیت بالایی در کشور برخوردار هستیم، ولی با توجه به درز و شکافی که در مرزهای کشور وجود دارد، شاهد قاچاق مواد مخدر به کشور هستیم که با اقداماتی که در دست بررسی است امیدواریم سال بعد جهش اساسی در ساماندهی مرز در کشور انجام شود.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته شده برای ساماندهی مرزهای کشور را ۱۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: در سال بعد نیز رقم ۲۰ درصد به اعتبار امسال اضافه می‌شود ولی این اعتبارات ناکافی است.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: این رقم اعتبار در بودجه تعریف شد و در اعتبارات سپاه، نیروی انتظامی و ارتش نیز رقم‌های مناسبی برای ساماندهی مرز در نظر گرفته شده و از محل ماده ۱۰ نیز که مربوط به بحران است، تصمیم گرفتیم مناطق مرزی را مجهز به دوربین‌های کنترل کننده و فیبر نوری مجهز کنیم.

وزیر کشور درباره اجرای طرح مکنا گفت: این طرح در سایر نقاط کشور نیز انجام شد، ولی چیزی که در ساری اتفاق افتاد به دلیل حضور خیران متفاوت با سایر نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینکه طرح مدیریت کیفیت کلانتری‌ها است که مردم شاهد خدمات مطلوب در کلانتری‌ها هستند، عنوان کرد: تلاش داریم که این الگو را به صورت کامل‌تر در سطح کشور اجرایی کنیم.

این مسئول درباره میزان رضایت از عملکرد استاندار مازندران خاطرنشان کرد: رضایت از عملکرد استاندار مازندران وجود دارد.

رحمانی‌فضلی در پایان درباره انتخاب استاندار مرکزی اذعان داشت: این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

سارنیوز: از حاشیه های این برنامه حضور مادر حاج رضا حاجیان بود که با یک تابلوی دو طرفه از عکس این مرحوم بنام شهید و با عنوان ” بای ذنب قتلت” و “لعنت الله قوم الظالمین” در جلوی جایگاه حضور یافته بود. وی رفته رفته به جایگاه نزدیک شد البته برخی از افراد آشنا تا اندازه ای توانستند مانع از حضور وی در جلوی جایگاه شوند . کم کم مقامات انتظامی و امنیتی به این اقدام حساس شدند و البته اقدامی هم نکردند و سخنرانی وزیر کشور بدون هیچ مشکلی تمام شد . پس از اتمام مراسم این اقدام مادر رضا حاجیان مورد اعتراض سردار جعفری نسب فرمانده انتظامی استان قرار گرفت و لحظاتی مابین وی و مادر حاجیان کلماتی رد و بدل شد

گفتنی است رضا حاجیان سابقا” عضو سپاه بوده و پس از آن در مجموعه نیروی انتظامی سیستان بلوچستان خدمت می نموده و از افراد مؤثر در از بین بردن اشرار منطقه بوده و فرماندهی یک گروه عملیاتی را عهده داشته که پس از آن بدلایل نه چندان شفاف تحت تعقیب قرار گرفته و طی یک عملیات تعقیب و شناسائی در دامغان توسط نیروهای امنیتی سپاه کشته شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image