به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، پنجمین مراسم سالگرد ارتحال علی کردان وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد، سه‌شنبه شب با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد و جمعی از مسئولان استانی دولت گذشته و فعلی در مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) شهرستان ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان مازندران و این شهرستان، بیان داشت: واقعه عاشورا یک جریان فرهنگی است که در تمامی دوران جهان بشریت کاربرد دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (ع) قیامت را به عالم آورد، افزود: برخی‌ می‌خواهند دریای معرفت و مجاهدت‌های امام حسین (ع) را کم‌ارزش جلوه دهند.

ادیب‌یزدی یادآور شد: برخی افراد برای پاک کردن اصل مسئله واقعه عاشورا را به مسئله کشته شدن افراد جاهل به دست حضرت علی (ع) می‌دانند که می‌خواستند از رشادت‌های ایشان در جنگ‌ها انتقام بگیرند.

وی با بیان اینکه این‌گونه انسان‌ها باید از این اندیشیدن شرم کنند، اظهار داشت: بسیاری از جریان‌ها در طول تاریخ می‌خواستند لکه ننگ بنی‌امیه را از تاریخ پاک کنند که این کار ناشدنی است.

ادیب‌یزدی با تاکید بر اینکه امروز پرچمدار شقاوت‌ها و ادامه دهنده راه بنی‌امیه همین گروه‌های تکفیری و داعشی‌ها هستند، گفت: گروه‌های تکفیری در حال بدنام کردن اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مربوط به زمان خاصی نیست، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری را باید نقشه راه زندگی خود قرار دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در جنگ‌ها به‌دنبال تسویه حساب شخصی خود نبود، گفت: ایشان در رکاب پیامبر گرامی اسلام (ص) و در راه زنده نگه داشتن اسلام جنگید.

ادیب‌یزدی با هشدار به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی می‌خواهند ارزش‌ها و اهداف قیام عاشورا را کم‌ارزش جلوه دهند، افزود: امروز آمریکا با زانو زدن در میز مذاکرات متوجه شد تنها راه صحبت کردن با ایران، مذاکره بر اساس احترام است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image