• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • مهندس نقیبی عضو:در یک قدمی معاونت عمرانی بودم ولی برخی دوستان اصلاح طلب مرا دور زدند/شش ماه بعد از رای به شجاعی دستم را بالا بردم و توبه کردم

به گزارش سارنیوز به نقل از وارش مهندس فرامرز نقیبی، عضو شورای شهر ساری که توانست در آخرین رقابت بیشترین رای ها را به نفع خود از صندوق شهروندان ساروی درآورد حالا سودای نمایندگی مجلس را در سر می پروراند و به قول خودش از انتخاب شدنش هم مطمئن است.

وی که بارها اعتراض خود را از عملکرد ضعیف نمایندگان ساری در مجلس اعلام کرد در گفتگویی مفصل با وارش نیوز از هر دری سخن گفت. از ماجرای معاونت عمرانی استانداری گرفته تا پشت پرده ماجراهای فراوان شورای شهر ساری.

در ادامه توجه شما را به این گفتگو جلب می کنیم.

 سابقاً کارشهرداری را زباله جمع کنی و احداث پل می دانستند

مهندس نقیبی در آغاز درباره کارکرد شورای چهارم نسبت به شورای سوم و ارتباط با دستگاه ها گفت: من چون عضو هر دو دوره شورا بوده و هستم سعی میکنم قیاس را به عهده شما و مردم بگذارم. شورای سوم ۶ سال و شورای چهارم یک سال کار کرد  تا خودش را جم و جور کند و به ایده آل مردم برسد .

وی افزود:شاید یکسال اول را باید به حساب هماهنگی گذاشت (۸-۹ نفر هم تازه وارد هستند) آنها هم باید به کارها و وظایف و قوانین شورا آشنایی پیدا کنند.

عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: متاسفانه سابقاً کارشهرداری را زباله جمع کنی و احداث پل می دانستند. شهرداری باید در جبهه های زیادی کار کند که یکی از آن فرهنگی است  ولی کار اصلی  شهرداری همان برنامه های فرهنگی و شهروندمداری و… است که در شهرداریها مغفول مانده است اینها وظایف شهرداریها است که هنوز شهرداریها به آن وارد نشده اند.

مهندس نقیبی درباره علل عدم ارتباط کافی شورا با دستگاه ها و اینکه آیا اختلاف نظر باعث این امر شده است گفت: شاید من نتوانم آنچه که در درون هست همه رو بازگو کنم چون ممکن است باعث ناکارآمدی بیشتر و یا دلخوری برخی از دوستان شود.مطمئنا کار شورایی کردن کار سختی است آدم ها باید در برخی جاها از حق خود بگذرند تا مجموعه ای پابرجا بماند، حفظ حرمت ها جمع را نگه می دارد.

کلام و عمل ما با هم فرق می کند

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: ما در کلام ؛ ازاحترام، حرمت داری، وفاق و همدلی و استفاده از تجربیات صحبت می کنیم ولی آنچه که در عمل می بینیم با کلام فاصله دارد.هرچند می دانیم نمی توان این فاصله را از بین برد بلکه همیشه هست.

مهندس نقیبی ادامه داد: یکی از بحث ها این بود که چرا از عبوری دفاع می کنی و می گوئی اگر شهردار بیاید من نمی آیم . گفتم اگر چرا کسی که خوب کار می کند نیاید. متاسفانه صحبت ها با عمل فرق می کند ، کماکان که درانتخاب رییس شورا دوره قبل چالش و تنش کمتر بود من و دکتر باقری کاندیدا بودیم وقتی مردم به من رای دادند به چهره نقیبی رای ندادند ، وقتی دکتر باقری رای آورد (به عنوان رییس شورای دوره چهارم) در طول مدت یکسال با دکتر کوچکترین تنشی نداشتم، چون اعتقاد دارم همان طور که این صندلی از عشوری، رمضانپور،  کیادهی و کی و کی به نقیبی رسید حال به دکتر باقری رسیده و امروز هم در اختیار سردار شمشمیربند است.

این نماینده اصلاح طلب شورا افزود: متاسفانه یک سری که عضو شورا نیستند از بیرون بر روی اعضا تاثیر می گذارند و احساس می کنند منافع آنها با حضور فلان شخص تامین نمی شود یا برعکس با حضور فلان فرد تامین می شود.و یا بعضا نبود عبوری منافع آنها را تامین می کند یا نمی کند!

به شمشیربند قول دادم اگر برای ریاست کاندید شود به او رای دهم

وی بیان داشت: در جریان تنش های انتخاب رییس شورا در سال جاری به دوستان گفتم شما در ظاهر چیزی می گویید و در باطن به چیز دیگر معتقد هستید اگر شما دنبال لیاقت و تجربه بودید من که ۴ سال رییس شورا و شورای استان بودم و ۲۱ سال کار اجرایی کردم لایق تر بودم. پس بهتر است حقیقت را بگوییم و به هم  دروغ نگوییم.

مهندس نقیبی تاکید کرد: من در انتخابات سال قبل به شمشیربند گفتم که نمی خواستم رییس شورا باشم ولی احساس می کنم جو طوری است که می توانم آن را جمع کنم و هماهنگی ایجاد کنم . به او قول اخلاقی دادم که اگر در سال بعد بخواهد رییس شورا باشد به او رای  بدهم  در یکسال کار کردن با شمشیربند یکسری ایرادات و نواقص کاری در او دیدم ولی به قول اخلاقی ام پایبند بودم.

عضو شورای شهر ساری  ادامه داد: من به شرایط سنی، سابقه کار مدیریتیی شمشیربند رای دادم و اگرچه از لحاظ جریان فکری نیز زیر سوال بودم چون من به اصلاحات نزدیکترم و به اصولگرا رای دادم.هرچند من آقای شمشیربند را اصولگرای صرف نمی بینم  به دوستان گفتم اتفاقات خوبی در کشور دارد می افتد و نباید شورا را صرفا سیاسی کنیم ، اقای شمشیربند آدمی منصف ، صبور مثل اقای رمضانپور است می توان از آقای شمشیربند با حوصله و باتجربه در جایگاه مدیریتی استفاده کرد و در جاهائی که لازم است به او کمک کنیم.

وی افزود:در طول این مدت به عنوان رییس شورا نشان داد که آدم با حوصله  و با جنبه ای است اگر ما جوانترها بودیم به ما داد و بیداد می شد از کوره در می رفتیم ولی او صبور و باحوصله بود. خوشبختانه تنش در شورا یک هفته اول انتخابات است و بعد روال عادی می شود بحث فنی آغاز می شود.

منافع مشترک در مازندران ضعیف است

مهندس نقیبی درباره ساماندهی کودکان خیابانی گفت: شهرداری تنها دستگاهی است که در این بحران اقتصادی کار انجام میدهد و در طول ۱۰۰روز ۴و ۵پروژه ۳۵ یا ۳۶میلیاردی را با کار شبانه روزی و حضور مستمر شهردار به اتمام رساند، شهرداری دستگاهی است که با کمک مردم کارش را انجام می دهد.

عضو شورای شهر ساری گفت: دختران ما واقعا برای ورزش مشکل دارند سالن های ورزشی اختصاصی ندارند و ما با قرار دادن لوازم و دستگاه های ورزشی در مدارس می خواهیم اندکی از این مشکلات را حل کنیم و خودم هم اقدام کردم چون آنها نیزاز شهرداری حق می برند. ما موقع رای گرفتن به سراغ همه می رویم و بعد از پایان انتخابات می ریم تا ۴سال دیگه و سراغ هیچ کدام را نمی گیریم.

وی درباره توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهر گفت:من اعتقاد دارم که مردم جنوب شهر در همه جا  حضور فعال دارند ( در انتخابات ، نماز جمعه،  ۲۲بهمن در جنگ بیشترین شهدا دادند، حضور در حماسه سیاسی روز قدس و..) خدمات به اینها کم رسید  من قبول دارم ولی از دوره سوم شورا تاکنون اقداماتی که انجام شد از استقرار آتش نشانی، سالن ورزشی پارک و …تازه شروع شد در مناطق دیگر شهر هم این  اقدامات در حال انجام است ولی سعی کردیم در این دو دوره عدالت در بودجه به اندازه ۵۰درصد داشته باشیم و نسبتا این اقدام نسبت به گذشته بیشتر است هرچند با ایده آل فاصله داریم.

نقیبی درباره انگیزه اش برای ورود به انتخابات مجلس گفت: من هشتمین سالی است که در شورا هستم و احساس می کنم اگر از این به بعد در شورا باشم  هدر می روم و دوستان دیگر هستند و کار می کنند و اگر من نباشم کار لنگ نمی ماند. احساس می کنم در جایگاهی مثل مجلس که دوندگی، تلاش و یک رابطه وفاق و همدلی بین نمایندگان می خواهد و اگر هریک از نمایندگان مازندران و شمال  را به تنهایی ، دونه دونه  تجزیه و تحلیل کنیم به تنهایی افراد فوق  العاده توانمندی هستند ولی وقتی جمع شوند در مسابقات طناب کشی برنده نمی شوند چون نتوانستند با هم باشند و منافع رامسر برای ساری مهم باشد و برعکس.

با اینکه دولت محبوب ما سرکار است فاصله با استانداری بیشتر شده است

عضو شورای شهر ساری افزود: ما دولتی داریم که نیمه اصلاحاتی است در هر صورت مردم شهر ما (ساری) باهوش هستند و به کسی رای می دهند که به دولت نزدیک باشد تا خدمات بیشتری بگیرند نگاه ما این است که برای دولت هزینه دادیم اگرچه جایگاه نگرفتیم به احمدی نژاد رای ندادیم ولی از سوی طاهائی پیشنهاد داشتیم و گفتیم که با دولتی که رای ندادیم می خواهیم چکار کنیم.

وی ادامه داد: در استانداری ابراهیمی بهترین رفیق من بود، عیسی هاشمی وغیره  دوستان ما بودند ولی  یک پایم توی شورا و پای دیگه استانداری بود برای گرفتن بودجه، لابی و رایزنی. ولی الان فاصله بیشتر است باید وقت بگیریم. آن زمان اینگونه نبود .

وی درباره تمایل مجلس دهم گفت: من دوست دارم مجلس دهم به سمت اصلاحات و میانه روی باشد و گرنه چوب لای چرخ می گذارند و دولت ناکارآمد می شود.

شش ماه بعد از رای به شجاعی دستم را بالا بردم و توبه کردم

نقیبی درباره رقبای احتمالی اش در رقابت انتخاباتی مجلس دهم هم گفت: همه رقیب هستند. اما به فعلی ها انتقاد دارم.من یک رای به شجاعی دادم فکر کردم برای شهرم کار می کند بعد شش ماه دستم را بالا بردم و توبه کردم.

وی در ادامه انتقادش به عدم انتخاب کافی مدیران ساروی در بدنه دولت تدبیر و امید در استان گفت: من اعتقاد قلبی ام  این است که حق همه هست ولی ساری به عنوان مرکز استان کوله بار همه را به دوش می کشد. بنابراین  فرقی باید بگذارند. من وقتی خانه ام پر رفت آمد و پر مهمان است برنج بیشتری مصرف می کنم. مرکز استان را باید ویژه دید حضرت عباسی نمی بینند ولی دروغ می گویند که می بینیم.

مهندس نقیبی افزود: بار زباله و فاضلاب دستگاه ها به دوش ساری است مهمان وقتی میاد حق صاحبخانه نیز باید ادا شود آیا بعد ۳۷ سال یک ساروی در قد و قواره استاندار نداریم اگه پیدا نمیشود بگوئید من به عنوان یک ساروی  خودم را بکشم . حالا استاندار نشد، رئیس شهرستان هم پیدا نمی شود. رئیس شهرستان ساری که دیگر نباید بابلی و قائم شهری … باشد. در ساری کارخونه تاسیس میشه ۲۵۰کارگر ۱۸۰ نفرش غیر ساروی هستند یعنی کارگر هم نمی تواند ساروی باشد؟ بچه ساروی باید بیکار باشه ؟ متاسفانه هست.

نگوئید عبوری بگویید نقیبی!

وی در پاسخ به این سوال که «اگر عبوری یک از رقبای انتخاباتی شما  باشد حاضرید به خاطر او نیایید» گفت:نگوئید عبوری بگویید نقیبی! اگه عبوری بیاید احساس می کنم یک نقیبی دیگه آمده است. چون عبوری برادر من است و قلبا دوستش دارم. چون برای شهر ساری با علاقه کار میکند اگر بیاید کمکش می کنم و مخلصش هستم .

نقیبی تاکید کرد:آرزوی من است که یک ساروی استاندار شود مخصوصا عبوری. بعد از  این همه سال این دولت می تواند ساروی ها را تست کند مگه بقیه را تست نکرد ؟ شفقت، قناعت و .. اینها که سابقه کار اجرایی نداشتند. مازندرانی هایی که از این استان می روند آدم های توانمندی هستند آیا نمی ارزدعبوری را هم تست کنند؟

وی در پایان درباره برخی از شایعه ها پیرامون دلایل عدم انتخاب وی به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: من در یک قدمی معاونت عمرانی بودم و کارم تمام شده بود. در ساری هم تائید بزرگان را گرفتم و اگر برخی دوستان اصلاح طلب دورم نمی زدند الان معاون عمرانی استانداری بودم. به هر حال نشد و گذشته است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image