• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • دوخبر از کمیته امداد ساری :برگزاری آئین گرامیداشت روز دانشجو در کمیته امداد ساری و کمکهای حاجیان برای طرح احسان زائر

برگزاری آئین گرامیداشت روز دانشجو در کمیته امداد ساری

به همت واحد فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساری آئین گرامیداشتی بمناسبت ۱۶ آذر با حضور۱۰۰ نفر از دانشجویان تحت نخبه و تحت حمایت این نهاد برگزار شد.

قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری ضمن مقدم ویژگی یک دانشجوی موفق را برای تأثیرگذاری در اجتماع و نقش آفرینی مؤثر برشمرد وی ایمان , سخت کوشی وهوشمندی را لازمه یک نخبه در جامعه عنوان کرد و به همه دانشجویان توصیه کرد تا همیشه درجهت کاربردی کردن دانش آموخته خود همت کنند.

در ادامه دکتر فلاح استاد دانشگاه و مشاور استاندار و فعال مردم نهاد با تفسیر سوره عصر اظهار داشت همه انسانها در ضرر و خسران هستند بجز کسانی که ایمان آورند و عمل صالح انجام دادند. وی راه موفقیت را در عرصه ایمان و عمل صالح دو جزء دانست یکی در عرصه آکادمیک و کسب دانش و بعد خدمت به خلق که در واقع همان حیات بخشیدن و انرژی دادن است ولو اینکه به درمی یا قلمی و یا به یک واژه زیبا باشد و برای وجود نازنین خرج کنیم .

به گفته این استاد داشنگاه به عقیده روانشناسان جسم ها هر هفت سال دچار تغییرات می شود و چیزی که در وجود ما عوض نمی شود همان روح الهی و یا ذات و باطن ماست که در نوع خود مشخصه های خودش را دارد و تغییر پذیر نیست. دکتر فلاح در ادامه افزود سرنوشت همه انسانها را به هم گره خورده و علی رغم تفاوتهای ظاهری همه ما در باطن یکی هستیم و دارای روح و گوهرمعنوی هستیم. بذل محیت به دیگران حتی با یک لبخند و در اوج خودش به تأسی از قرآن لن تنال البر حتی تنفقوا مما تحبون است. ایمان و عمل صالح در قرآن با هم آمده است. این فعال سازمانهای مردم نهاد نفرین را باعث ایجاد نفرت و مایه جدائی مان از جوهره معنوی و سرشت وجودی انسانی دانست و گفت باید همانطور که خودمان را دوست داریم برای دیگران هم خیر و خوبی بخواهیم . وی آگاهی معنوی و استمرار ارتباط با خداوند عالم را زمینه ساز دوری از امواج منفی و اتصال به منبع لایزال الهی دانست که همان مرکز خلاقیت و انرژی است و به این وسیله خودمان را واکسینه می کنیم تا همه امراض روحی از وجودمان دور شود.

این استاد دانشگاه همه دانشجویان را به قدر دانستن از فرصت کسب آگاهی و ذکر الهی دعوت کرد که از طریق مطالعه و تحصیل و رعایت تقوی و تنظیم رابطه با خداوند عالم به این مهم دست یابند و در این مسیر دارای استقامت باشند.

در خاتمه از تعدادی دانشجویان نخبه که دارای رتبه های علمی و ورزشی بودند با اهداء هدایائی تقدیر شد.

شایان ذکر است این نهاد تعداد ۷۰۰ دانشجوی تحت حمایت داشته و و برای هر ترم در مقطع کارشناسی در رسته های فنی ۴۰۰ هزار تومان و غیر فنی ۳۰۰ هزار تومان و در مقطع ارشد در رشته های فنی ۶۰۰ هزارتومان و در رشته های غیر فنی ۵۰۰ هزارتومان به دانشجویان مساعدت می نماید.

زائرین سرزمین وحی مبلغ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزارتومان به کمیته امداد مساعدت کردند

به گفته قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساری در موسم حج تمتع امسال زائرین سرزمین وحی مبلغ ۲ میلیون تومان و در طول عمره مفرده سال گذشته نیز حاجیان مبلغ ۹ میلیون ۸۰۰ هزارتومان در سطح این شهرستان جهت طرح احسان زائر مساعدت کردند.

طرح احسان زائر بابت مساعدت و اعزام سالمندانی که تاکنون به مشهد الرضا مشرف نشده اند هزینه می گردد شایان ذکر است در سالجاری تعداد ۸۲ نفر(۴۳زن و۳۹ مرد) از مددجویان این شهرستان در قالب کاروان حج فقرا(با پرداخت مبلغ ۲۰ هزارتومان هدیه به هرنفر از طرف این مدیریت)به مشهدالرضا اعزام گردیدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image