اندرحکایت یک بام و دوهوای سید محمد خاتمی

  • توسط سرویس خبر
  • شهریور ۲۴, ۱۳۹۳
  • ۰

روزنامه رسالت نامه جمعی از جوانان اصولگرا به خاتمی با عنوان «آقای خاتمی! به رویه یکی به نعل و یکی به میخ پایان دهید» را مورد توجه قرار داده و نوشته: جمعی از جوانان اصولگرا در نامه ای به سید محمد خاتمی اعلام کردند: «خیرخواهانه و از سر دلسوزی از شما می خواهیم که به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید و با این دست رفتارها شیپور بازگشت به دامان نظام را از سرگشاد آن نزنید که ما از باقی ماندن اتهام «فتنه و بغی» بر شما بیمناکیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم در بخشی از این نامه آمده است: ما هنوز هم میان شما و سران داخلی فتنه چون موسوی و کروبی تفاوت قائلیم و معتقد به همراهی عمدی و برنامه ریزی شده شما با جریان ضد انقلاب خارج نشین نیستیم، اما از سرانجام رئیس جمهور اسبق کشورمان و جریانی که او را در عرصه سیاست همراهی می کند به شدت نگرانیم. خیرخواهانه و از سر دلسوزی برای آینده کشور از شما

می خواهیم که به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید و با این دست رفتارها شیپور بازگشت به دامان نظام را از سرگشاد آن نزنید که ما از باقی ماندن اتهام «فتنه و بغی» بر شما بیمناکیم.»

شهروند نیز در گزارشی از «تحلیل دو جناح از نامه خاتمی به رهبر معظم انقلاب» نوشته: در پی جراحی و بستری شدن رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، نامه‌ای از سوی مجمع روحانیون مبارز با امضای سیدمحمد خاتمی خطاب به ایشان فرستاده شد. نامه‌ای که تحلیل‌ها و واکنش‌های متعددی را از جانب اصولگرایان با مضمون بازگشت به نظام خاتمی با نامه‌نگاری در پی داشت. در همین راستا پرویز سروری از اصولگرایان عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای با سایت «جهان‌نیوز» هدف از نوشتن این نامه را به انتخابات مجلس دهم گره زده و گفته است: آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان قصد دارند تا با اقداماتی از این دست، به بازسازی وجهه ازدست‌رفته خود بپردازند. در این خصوص آنها به تطهیر چهره‌های خود اهتمام جدی دارند. اصلاح‌طلبان قصد دارند تا با چنین اقداماتی بدون هزینه و حتی با حفظ ظرفیت و بدنه اجتماعی اندک و ناچیز فتنه سبز به صحنه سیاسی کشور بازگردند. حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه نیز در تحلیلی مشابه به «نسیم» گفت که اصلا‌ح‌طلبان با مهندسی کردن افکار عمومی جامعه و رسانه‌ای کردن اینگونه نامه‌ها سعی می‌کنند خودشان را بر نظام تحمیل کنند و درواقع با فضاسازی در جامعه از آرامش نظام سوءاستفاده کنند تا بتوانند موقعیت خودشان را برای انتخابات آینده بازسازی کنند. اما محسن رهامی از اعضای شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی و همچنین از اعضای ارشد مجمع روحانیون، در واکنش به این تحلیل‌ها، این نامه را نامه‌ای طبیعی و معمولی تلقی کرد که به واسطه رابطه قدیمی و دوستانه مجمع روحانیون با مقام معظم رهبری نگاشته شده است. او در گفت‌وگویی با سایت «پیام نو»، توضیح داد که سابقه دوستی و رفاقت و ارتباط‌های قبلی مجمع روحانیون مبارز با مقام معظم رهبری بسیار بیشتر از آن چیزی است که دیگران بخواهند فضای آلوده‌ای ایجاد کنند و این نامه را با تحلیل‌های نادرست روبه‌رو کنند. رهامی درباره رابطه سیدمحمد خاتمی با رهبر انقلاب هم گفت که خاتمی همواره در کنار مقام معظم رهبری بوده‌اند و هرگز تقابلی وجود نداشته و ندارد. به صورت موردی هم ملاقات‌هایی با اعضای مجمع روحانیون وجود داشته است. طبیعی است در اداره کشور نظرهای مختلفی وجود دارد و گاهی پیش می‌آید این نظرات مورد قبول مقام معظم رهبری نباشد که امری بسیار طبیعی است و مجمع روحانیون هم همواره به نظر رهبری احترام گذاشته و خلاف آن را انجام نداده است. این مسائل در اداره کشور بسیار معمولی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image