به گزارش بلاغ، نویسنده وبلاگ ناز قلم در آخرین پست خود، انتقاد تندی به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدامات ضدفرهنگی اخیر در شهرستان بهشهر مانند اجرای تئاتری با درون مایه سخیف و برگزاری جُنگ شادی در شب شهادت امام صادق(ع) داشت که متن کامل آن را در ادامه می خوانید:

به بهانه برگزاری جنگ شادی در شب شهادت!

هر چه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک

به نام او که اگر حکم کند ما همه محکومیم…

گویند عابری با چند عدد نان از خیابانی عبور می کرد. چشمش به گدایی افتاد که در حال گریه کردن بود، از او پرسید: چرا گریه می کنی؟

گدا پاسخ داد: به خاطر گرسنگی.

عابر هم کنار گدا نشست و شروع کرد به گریه کردن.

گدا نگاهی به او کرد و پرسید: تو چرا گریه می کنی؟

عابر گفت: به خاطر گرسنگی تو.

گدا گفت: مرد حسابی! اگر تو یکی از آن نان هایی که در دست داری را به من بدهی، هیچکدام از ما دیگر گریه نمی کنیم.

عابر با نیشخندی به گدا گفت: تا صبح برایت گریه می کنم ولی نان به تو نمی دهم.

حکایت بالا بار دیگر در شهری به نام بهشهر با حالتی دیگر و تغییر شخصیت ها در حال تکرار است حکایت رئیس اداره ای که فقط نام فرهنگ و ارشاد بالای اداره او جاخوش کرده و بویی از آن نه از درون اداره می آید نه در سطح شهر پخش است.

رئیسی که خود البته از خانواده محترم شهید نیز هست ولی در اداره ای که مشغول به فعالیت است نشانی از آرمان‌های شهدا پیدا نیست.

زمانه، زمانه عجیبی است در سالی که به فرموده رهبری سال فرهنگ نامگذاری شده، مع الاسف مسئولان دولتی (مخصوصاً در دولت تدبیر و امید) به فکر چسباندن این کلام رهبری در جلوی اداره هستند نه به فکر اجرایی کردن آن (مثل همان حکایت بالا)

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جایی که می رفت اقدامات جدی در مسئله فرهنگی شهر گرفته شود، شاهد بی فرهنگی مداوم در این حوزه هستیم.

آن از اعطای مجوز به کارگردان معلوم الحالی که در این شهر سکونت ندارد و فقط نمایشنامه های سخیف او در این شهر ساکن است تا جُنگ شادی در شب شهادت رئیس مذهب امام جعفر صادق(ع).

آقای رئیس! نمی دانم تئاتر “فرار از زندان۲” را دیده ای یا نه؟ که اگر جواب چه مثبت و چه منفی باشد، برای مجوزدهنگان واقعاً جای تأسف دارد.

تئاتری که با مجوز شما و فقط برای خنداندن مردم دست به هر کار قبیحی می زد از دیالوگهای زشت تا حرکات قبیح همجنس بازی در این نمایشنامه که دل هر باغیرتی را به درد می آورد.

و اما این شاهکار آخرتان در عدم جلوگیری از برنامه جُنگ شادی شب‌های اشرف البلاد در شب شهادت امام صادق(ع) که بعد از آن هر کاری هم بکنید به تعبیر مثال (که در آن مناقشه نیست) نوشدارویی است پس از مرگ سهراب.

آقای رئیس! به نظر می رسد با عوض شدن دولت، آرمان ها و اهداف شما نیز عوض شده است.

امیدوارم در وجدان شما و همکاران‌تان غیرت فرهنگی افزوده شود که دیگر شاهد این بی فرهنگی ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت مدیریت شما نباشیم.

در پایان این نکته را هم به شما و همه مسئولان فرهنگی یادآور می شوم که مردم ولایتمدار بهشهر از آرمان های امام که برای به ثمر رساندن آن قریب به ۸۰۰ شهید تقدیم کردند، دست نخواهند کشید و تاپای جان از این انقلاب با محوریت ولایت فقیه ایستادگی خواهند کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image