به گزارش سارنیوز قنبر بریمانی مدیر کمیته امداد شهرستان ساری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی زنان سرپرست خانوار که با حضور تعدادی از زنان سرپرست خانوار از شهرهای نکاء ، بهشهر، گلوگاه ، میاندورد، ساری ، قائمشهر ، سوادکوه و جویبار برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود: تعداد ۱۴۸۰زن سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال بعلت طلاق۷۸۰ نفر بعلت فوت سرپرست و ۱۲۸۰ نفر دختران ۳۰ سال به بالا تحت پوشش این نهاد در شهرستان ساری هستند که این آمار خوبی نیست در صورتی که اگر به گذشته برگردیم این پدیده را خوب نمی دانستند ولی امروز بصورت یک امر عادی درآمده است.

وی مشکلات اقتصادی بوجود آمده در جامعه را علت اصلی مراجعات به کمیته امداد دانست که بصورت اعتیاد و ناهنجاریهای خانوادگی جلوه گر می شود در صورتیکه با وجود چنین پدیده هائی همه افراد خانواده و به تبع آن اجتماع متضرر می شوند بنابراین همه ما وظیفه داریم تا از بروز این پدیده شوم پیشگیری نمائیم به همین لحاظ کمیته امداد توانست با برگزاری کلاسهای آموزشی از قبیل پیشگیری از اعتیاد ، دختران در آستانه ازدواج و آموزش ۴۰ ساعته نوعروسان از بین ازدواجهای انجام شده در بین خانواده های تحت حمایت آمار طلاق۵/۱ درصدی داشته باشد چرا که کمیته امداد تولید کننده طلاق نیست بلکه در صدد درمان این پدیده است.

در ادامه اعضای شرکت کننده در این کارگاه آموزشی از سخنان دکتر درویشی استفاده کردند

دکتر درویشی با تقبیح پدیده طلاق به کلیه زنان سرپرست خانوار که بنوعی دچار واقعه بی سرپرستی شده اند توصیه کرد تا شرایط را بفهمند و خود را ملامت نکنند در صورتیکه زندگی با پستی و بلندی ها همراه است و خداوند در قرآن نیز به آن اشاره کرد.

این استاد دانشگاه گفت: هر انسانی با ۴ مسأله روبروست : مالی ، عاطفی ، جسمی و ارتباطی و بایستی بین این مسأله ها ارتباط منطقی برقرار نموده و نسبت به رفع آن اقدام نماید واین میسر نیست مگر با نگاه الهی به پدیده ها.

دکتر درویشی در ادامه افزود: هر کسی باید ۴ چیز را درخود کنترل نماید؛ فکر ، زبان ، امیال و عواطف . همچنین افرادی که اینها کنترل نمایند ثروتمند هستند ؛ زود رنجی ، دروغگوئی ، حسادت ، لجبازی و عصبانیت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image