سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در کشور کمبود منابع مالی نداریم، گفت: از اشکالات ما در نظام مدیریتی است که هدر رفت انرژی وجود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام(ره)، حسین انواری در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل کمیته امداد مازندران در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار داشت: در کمیته امداد برای تحقق بخشیدن به مجموعه برنامه‌های این نهاد، بر چهار محور فعالیت می‌کنیم.

وی با تاکید بر تعالی فکری و فرهنگی در حوزه مددجویی و مخاطبان کمیته امداد، خارج کردن لرزش‌های اقتصادی از خانواده‌ها و استحکام بخشیدن به اقتصاد خانواده‌های زیرپوشش، تحقق عزم ملی و حضور مردم با مشارکت مراکز دینی و توجه به جریان زکات، خاطرنشان کرد: جریان زکات حرکت رو به رشدی داشته و این را مدیون مبانی و تفکر دینی هستیم.

انواری یادآور شد: با سرمایه گزاری دولت در زمینه زکات، مشکلات روستاها نیز به آسانی رفع و تولید و نشاط در کار در روستاها ارتقا خواهد یافت.

انواری همچنین با اشاره به ایجاد شبکه های نیکوکاری در سراسر کشور افزود: با ایجاد شبکه های نیکوکاری کمیته امداد امداد، از ظرفیت محلات برای تقویت عزم ملی و حضور مردم با محوریت یک مرکز دینی برای فعالیت نیکوکاری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برای دسترسی به اهداف بلندی که امام راحل و رهبری برای کمیته امداد ترسیم کردند نیازمند مدیریت جهادی هستیم، ادامه داد: در مدیریت جهادی کار باید با انگیزه الهی باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در مدیریت جهادی، مسئول باید پاسخگو باشد، گفت: نمی‌شود مسئولیت را بپذیریم ولی پاسخگو نباشیم.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به اینکه نباید تصور کنیم مسئولیت، ارث گذشتگان ما است، گفت: اگر مسئولیت را به عنوان امانت قبول کردیم نباید آن را طعمه فرض کنیم و حق خودمان بدانیم.

وی با بیان اینکه امانت را باید به دست امین آن سپرد که شایستگی هم داشته باشد، افزود: اگر شایستگی نداریم و مسئولیت به ما سپرده شود از نظر شرعی باید بگوییم توان انجام این کار را نداریم.

انواری با اشاره به اینکه در کشور کمبود منابع مالی نداریم، اظهار داشت: عمده اشکالات ما در نظام مدیریتی است که هدر رفت انرژی وجود دارد.

در ابتدای این مراسم از خدمات ابراهیم باغبانی مدیرکل سابق کمیته امداد استان تجلیل و تیمور طهماسب پور به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران معارفه شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image