به گزارش سارنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که قربانیان مبتلا به ویروس “کرونا” در عربستان به ۲۸۷ نفر افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است که ۶۹۸ عربستانی به این ویروس شبه ساری مبتلا هستند که ۲۸۷ نفر از آنها فوت شدند.

وزیر بهداشت عربستان سعودی بر ضرورت استفاده شهروندان از ماسک در برابر انتقال ویروس کرونا تاکید و منبع اصلی آن را شتر اعلام کرد.

متخصصان و کارشناسان چند روز گذشته در مقر سازمان بهداشت جهانی در ژنو نشست فوق العاده ای در خصوص اینکه کرونا حالت فوق العاده به شمار می رود و در سطح بین الملل نگران کننده است یا خیر، برگزار کردند، اما نتیجه آن مشخص نشده است.

موارد ابتلا به این ویروس در ۱۶ کشور دیگر از جمله مصر، فرانسه، انگلیس و لبنان مشاهده شده است.

ویروس کرونا شبیه بیماری سارس است که سال ۲۰۰۳ حدود ۸۰۰ قربانی در جهان گرفت، این ویروس کشنده تر از سارس است اما سرعت شیوع کمتری دارد و همانند سارس با عفونت ریه همراه است و افراد آلوده از تب، سرفه و مشکلات تنفسی رنج می برند.درحال حاضر هیچ واکسنی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد.

بر اساس بررسی که نتیجه آن اواخر فوریه در آمریکا منتشر شد و تحقیقی دیگر در وین، شتر ناقل ویروس کرونا است.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه به ظاهر بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهان را دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image