وعده خانه‌دارشدن در سایه بی‌مهری

  • توسط سرویس خبر
  • اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳
  • ۰

به گزارش سارنیوز به نقل از مهر، محمدرضا رضایی کوچی با تاکید بر اینکه در بحث تامین مسکن دولت ها مهم نیست بلکه مردم و آرامش آنها اهمیت دارد، گفت:  دولت نهم  با اجرای طرح مسکن مهر با هدف خانه دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد اقدامات خوبی انجام داد و دولت یازدهم هم که در ابتدای شروع به کار تا حدی نسبت به مسکن مهر موضع گرفته بود متعهد شد مسکن مهر را کامل کند  اما متاسفانه با گذشت چند ماه از عمر دولت، سرعت پیگیری و اجرای این طرح کند شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منابع و اعتبارات مالی به صورت کمرنگ به پروژه های مسکن مهر تزریق می شود، تاکید کرد:  دولت باید از مسکن مهر حمایت های بیشتری داشته باشد و با تزریق مناسب منابع مالی اتمام پروژه های مسکن مهر را سرعت بخشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه در دولت یازدهم انگیزه جدی برای تکمیل و به پایان رساندن طرح مسکن مهر وجود ندارد، گفت:  امیدواریم این رویکرد اصلاح شود چرا که بحث، بحث  دولت ها نیست، چیزی که اهمیت دارد مردمی هستند که به این پروژه ها دلخوش کرده اند.

رضایی کوچی نسبت به تبعات اجتماعی بلاتکلیف ماندن پروژه های مسکن مهر هشدار داد و افزود: بیش از یک میلیون مسکن مهر ناتمام در کشور وجود دارد که باید تکلیف آنها مشخص شود در غیر این صورت این موضوع به یک معضل بزرگ تبدیل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه از دولت انتظار داریم مشکل مالی مسکن مهررا با جدیت پیگیری و حل کند، افزود: دولت باید بانکها را ملزم به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های مسکن مهر کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص کلاهبرداری ها و تخلفات رایج شده در معاملات مسکن مهر گفت: در حوزه معاملات مسکن مهر دلالان بازار خرید و فروشی برای خود راه انداخته اند که لازم است دستگاههای نظارتی به صورت جدی برای کنترل وضعیت ورود پیدا کنند.

بی تفاوتی به مسکن مهر مردم را نسبت به دولت بدبین می کند

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای نظارتی نباید اجازه دهند یک عده افراد سودجو و فرصت طلب از مردم کلاهبرداری کنند، ادامه داد: ادامه این روند باعث بی اعتمادی و بدبینی مردم به  طرح مسکن مهر و به طور کلی دولت خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس صدور بخشنامه‌های پی در پی و دستورالعمل‌هایی غیر جامع را زمینه ساز سوء استفاده بیشتر متخلفان دانست و گفت: صدور پی در پی دستورالعمل‌های نحوه معاملات مسکن مهر برای مردم  این ذهنیت را ایجاد می‌کند که بالاخره تصمیم دولت در خصوص مسکن مهر چیست، چرا هر روز یک دستورالعمل جدید صادر می‌کنند.

صدور بخشنامه‌های ضد و نقیض  زمینه ساز سوء استفاده و کلاهبرداری

بیشتر رضایی کوچی افزود: بخشنامه‌های ضد و نقیض می‌تواند زمینه ساز سوء استفاده بیشتر باشد بنابراین مسئولان  وزارت راه  و شهرسازی باید در صدور این دستورالعمل ها  دقت بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس  با یادآوری اینکه طرح مسکن مهر با هدف خانه دار شدن افراد نیازمند و کم درآمد اجرا شد، تصریح کرد: وقتی ما جوانان را مرتب به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق می‌کنیم یکی از الزامات ازدواج آسان تامین مسکن است چرا که با حل مشکل مسکن امنیت روانی خانواده ها و جامعه تامین خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شوراس اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر توانست بخشی از  نیاز مردم بخصوص در شهرستانها را تامین کند، اضافه کرد: مسکن مهر در مراکز استانها و تهران با مشکلاتی روبرو وانتظارات به صورت  کامل برآورده نشد اما   کسانیکه فکر نمی‌کردند روزی صاحب خانه شوند از طریق مسکن مهر خانه دار شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image