مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مازندران بیشترین اقبال اقامت مسافران را به‌ خود اختصاص داد.

به‌ گزارش فارس، دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری این شهرستان اظهار داشت: میانگین اقامت گردشگران در مازندران در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه متوسط اقامت گردشگران در مازندران به چهار شب و پنج روز افزایش یافته است، افزود: وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری و دسترسی به استان‌های مجاور از دلایل اصلی انتخاب گردشگران در این استان‌ و اقامت طولانی آنان است.

بزرگ‌نیا تصریح کرد: همکاری ادارات اوقاف، آموزش و پرورش و ساماندهی ویلاهای استیجاری ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای جذب گردشگر و توریست در استان مازندارن فراهم کرد.

وی استقبال مسافران و گردشگران از جاذبه‌های دست‌ساخت را چشم‌گیر دانست و افزود:حضور میلیونی گردشگران در نقاطی مانند نمک‌آبرود چالوس نشانگر علاقمندی مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با ابراز رضایت از آمار بازدیدکنندگان موزه‌های مردم‌شناسی و تاریخی خاطر نشان کرد: آمار بازدید کنندگان از موزه‌های مختلف که  در بناهای تاریخی و فرهنگی استان واقع شده است بیانگر علاقمندی مردم به این فضاها است.

وی اذعان داشت: آمار بالای بازدیدکنندگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و رونق روستاهای استان به عنوان مقصد سفر از دلایل حضور چشمگیر مسافران و گردشگران در استان مازندران‌ است.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان نوشهر که در سطح ملی مطرح شده‌ است و به‌صورت منطقه‌ای در رامسر و ساری نیز دایر شد توانست مخاطبان زیادی را به‌ خود جلب کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image