• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • طهماسب پور در نماز جمعه ساری : کمیته امداد دستگاه برتر در امر خدمت رسانی در کشور است

به گزارش سارنیوز در سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد بفرمان امام خمینی(ره) کارکنان این نهاد دراستان در نماز جمعه حضور یافتند.

تیمور طهماسب پور قائم مقام کمیته امداد استان  به دعوت ستاد برگزاری نماز جمعه در مرکز استان سخنران پیش از خطبه ها بود.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه اگر کسی سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد مسلمان نیست ، اندیشه و همت امام راحل را در تأسیس این نهاد تنها ۲۲ پس از روز پیروزی انقلاب اسلامی ستود و با بیان اینکه این فرمان در زمانی صادر گردید که هنوز نظام کاملا” مستقر نشده بود ، این حادثه مبارک و مهم را گویای خط و مشی نظام دانست و افزود : امام راحل با تأسیس این نهاد خواستند این مطلب را برسانند که باید در همه حال بفکر محرومین باشیم و بحمدالله مسؤولین هم تبعیت کردند و تا امروز شاهد خدمات ارزنده و برکات خوبی توسط این نهاد برای اقشار محروم بوده ایم.

قائم مقام کمیته امداد استان در ادامه با وجود مواهب خدادادی در استان مازندران گفت : متأسفانه امروز ۶۲هزار خانواده در سطح استان زیر پوشش این نهاد می باشند و ماهیانه ۳ میلیارد تومان مستمری نقدی برایشان واریز می گردد. وی تعداد مددجویان زیر پوشش این نهاد را شناور خواند که در واقع بخشی از این افراد برای مدت خاصی تحت پوشش قرار می گیرند و بخشی هم بنا به شرایط و از کارافتادگی دائم از جمله کهولت سنی از خدمات حمایتی این نهاد بطور مستمر استفاده می نمایند.

وی در ادامه افرود خیلی از این افراد سابقا” از وضعیت خوبی برخوردار نبوده اند ولی الان فرزندانشان با تحصیلات عالیه و استفاده از خدمات فرهنگی و تحصیلی و حمایتی این نهاد به مدارج خوبی دست یافته اند و هم اکنون در مراکز دولتی و خصوصی مشغول بکارند و یا بخشی از افراد با اجرای طرح های اشتغال زائی باعث اشتغال افراد دیگر نیز شده اند.

طهماسب پور توانمندسازی فکری و اقتصادی را از رویکردهای مهم این نهاد برشمرد اجرای ۶۳۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان و فرزندان مستعد را از جمله کارهای تأثیر گذار ذکر کرد که با انجام مشاوره های شغلی با نظارت و کنترل قبل و حین اجرای طرح انجام می شود و باعث می شود تا از هزینه نمودن این تسهیلات در غیر از امور اشتغال جلوگیری گردد همچنین ۸۰۰۰ نفر از فرزندان مددجویان نیز برای اشتغال در مؤسسات و مراکز متقاضی نیروی کارمعرفی گردیدند.

قائم مقام کمیته امداد استان این نهاد را به گفته سازمانهای نظارت کننده جزو دستگاههای برتر در امر خدمت رسانی ذکر کرد و رویکرد دیگر این نهاد را در موضوع توانمند سازی فکری و فرهنگی حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نامید و افزود ۶۰۰۰ نفر تاکنون از خدمات این نهاد استفاده کرده و به مدارج دانشگاهی رسیده اند تعداد ۸۰۰۰ دانش آموز و ۳۰۰۰ دانشجو هم اکنون از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد بهره مند هستند. برخی از افراد هم هستند که بعنوان همیار فرهنگی با این نهاد همکاری می نمایند و در مدارس وضعیت تحصیلی فرزندان مددجویان را رصد می کنند.

وی یکی از نمودهای مهم امداد را در ایجاد تغییر در وضعیت خانواده ها قطع نمودن چرخه فقر در خانواده ها ذکر کرد و گفت الحمدالله کمیته امداد توانسته است باعث امیدواری خانواده ها به زندگی شرافتمندانه و کار و تحصیلات فرزندان گردد.

وی بخش دیگری از رویکرد امداد را ترویج ازدواج آسان ذکر کرد که با توجه به رواج اخلاق مصرف گرائی و توقعات نامناسب مورد نیاز جامعه است به همین لحاظ کمیته امداد با برگزاری آموزش برای دختران در آستانه ازدواج و برگزاری آموزش ۴۰ ساعته برای نوعروسان توانسته است آمار طلاق را در بین خانواده بطرز چشم گیری کاهش دهد.

طهماسب پور در خاتمه از ۳هزار حامی که تکفل مالی۵۵۰۰ یتیم تحت حمایت این نهاد در مازندران را برعهده دارند و ماهانه مبلغ ۸ میلیارد تومان برای مساعدت به این خانواده ها پرداخت می کنند تشکر کرد

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image