به گزارش سارنیوز به نقل  جوان آنلاین از مازندران،مسعود پیری با بیان این که نگاه من به مقوله شورا همان نگاهی است که قانونگذار به این نهاد دارد افزود: معتقد نیستم شورا فقط به امور خرد بپردازد البته حل مشکلات مردم خوب و پسندیده است اما فلسفه و خاستگاه شورا به عنوان پارلمان محلی ،اتخاذ تصمیمات و تصویب طرح هایی است که کارهای مردم را تسهیل نماید و اگر در جایی گره و بن بستی وجود دارد با تدوین شیوه نامه و نظام نامه جدید آن را برطرف کند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه قانونگذار حق انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری را به شورا داده اما شورا نباید صرفاً در حوزه شهرداری متوقف شود ضمن این که به نظر می رسد با توجه به حجم و ابعاد گسترده کار شهرداری حتی در انجام امور این بخش نیز کوتاهی هایی به لحاظ کار شورایی مشاهده می شود .

پیری با اشاره به این که انتقاد من فقط به شورای چهارم ساری نیست بلکه به اساس شورا در کلیت قضیه به ویژه در شهر ما مربوط می شود اظهار داشت: احساس می کنم یک ابهام در تعاملات شورا و شهرداری وجود دارد اما آیا ما هر روز باید به رفع اشکال لوایح شهرداری بپردازیم و در مورد آن اظهار نظر هایی کنیم که خیلی عالمانه و کارشناسی نیست یا این که شورا به عنوان قلب تپنده شهر و مجمع نخبگان و وکلای مردم باید از طریق نظارت بر امور و آسان سازی کار ها مبادرت به تصمیم سازی نماید؟ که بنده قایل به نظریه دوم هستم.

وی تصریح کرد: در مدت حضور در شورا این بعد کار را خیلی قوی ندیدم و احساس کردم قدری مشکل دارد لذا در نطق خود به این وضع انتقاد کردم هر چند خودم در حال تجربه کردن هستم و هیچ ادعایی ندارم اما در مورد آنچه که شخصاً به مردم قول دادم خود را موظف می دانم در راستای اصلاح رویکرد اداری ،بودجه ریزی و تغییر رویکرد اجرایی به جای سیاسی گام بردارم.

پیری افزود: من در انتخابات به مردم قول اشتغال یا آسفالت و یا قول های متداول در تبلیغات انتخاباتی را ندادم بلکه آنچه با مردم عهد کردم تغییر نگاه نسبت به مدیریت شهری بوده و تا روزی که در شورا هستم این عقیده را دنبال می کنم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این را صادقانه می گویم ما به آقای شهردار چه نمره قبولی بدهیم یا ندهیم او انسان بسیار توانمندی است اما معتقدم این توانمندی زمانی واقعی می شود که از سوی شورا به صورت کارشناسی حمایت شود، البته منظور از حمایت این نیست که اعضای شورا چشم بسته از شهرداری تمکین کنند و به طور طبیعی توقع کارشکنی هم ندارم که جلوی حرکت رو به رشد شهر گرفته شود .

عضو کمیسیون طرح و برنامه شورا اظهار داشت: رسالت ما در این زمینه خیلی مهم است اعضای شورا هم قادر هستند شهردار را به ماکزیمم توانمندی برسانند و هم می توانند توانمندی اش را تنزل دهند پس روشن است که ما باید این قابلیت را به اوج برسانیم.

پیری تصریح کرد:بنده به عنوان کوچکترین عضو شورا فروتنانه از همکارانم تقاضا دارم با همدلی و هم آوایی بیشتر برای برون رفت شهر از غربت مزمن و دستیابی به توسعه پایدار تلاش کنند که این امر دو شرط اساسی دارد، یکی این که همه پروژه ها دارای پیوست علمی بوده و بعد کارشناسی آنها قابل دفاع باشد و دیگر این که تمام پروژه ها پیوست مشارکتی داشته باشند چون بدون حضور مردم در توسعه شهر هیچ توفیقی حداقل در شهری با مقتضیات ساری حاصل نخواهد شد .

عضو شورای شهر ساری در پاسخ به این سوال که آیا چنین عزمی را در شورا می بیند گفت:ترکیب شورای چهارم ترکیب مطلوبی است و به غیر از بنده همه دوستان انسان های شریف، دلسوز، با انگیزه و با اخلاص هستند و صمیمانه دلشان برای توسعه شهر می تپد و این ها غیر قابل انکار است منتها باید توجه کنیم که همه کار ها با خواست و اراده قلبی درست نمی شود بلکه ما باید در یک فرایند کاری خودمان را محک بزنیم.

وی افزود: گاهی برای یک مساله نه چندان مهم ساعت ها بحث می شود در صورتی این حساسیت باید روی پروژه هایی باشد که مردم درگیر آن هستند بنابراین ما باید در یک فراگرد علمی و حرفه ای و البته هم صدا با هم به سمت اصلاح رویکرد هایی برویم که هم زیبنده شهر و هم مورد پسند مردم باشد.

پیری خاطر نشان کرد : در بودجه شهرداری ساری ظرفیت های خوبی وجود دارد چنان که ظرف دو سه سال اخیر رشد صد در صدی داشت،پس باید باور کنیم که هنوز رقم بودجه یک عدد واقعی نیست و قابلیت جذب بیشتری وجود دارد هر چند با وضع موجود هم اگر کارها عالمانه پیش برود می توانیم آغاز گر یک حرکت رو به رشد باشیم و کسی هم از ما توقع ندارد در همین ابتدا به نقطه ایده آل برسیم چون کار بنیادی اصولاً زمان بر است.

وی اظهار داشت: ما حداقل می توانیم بستر را برای رسیدن به اهداف مورد نظر مهیا کنیم و با مدیریت درست راه را برای شکوفایی درآینده هموار سازیم.

این عضو شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که مدیریت شهری باید در چارچوب وظایف قانونی خود خلاقانه حرکت کند تصریح کرد : من خیلی ناراحت می شوم وقتی می بینم گاهی شهرداری وارد حوزه کاری دستگاه های دیگر می شود به عنوان مثال در بخش خدمات رسانی دستگاه های متعددی داریم که هر کدام متولی یک قسمت از کار هستند و لزومی ندارد وارد حیطه کاری آنها شویم چون این کار چیزی جز سرمایه سوزی نیست.

وی افزود: البته تصدیق می کنم برای فرهنگ سازی جهت آشتی مردم با شهرداری، باید در برخی از حوزه ها ورود پیدا کرد ولی این به معنای خروج از حوزه کاری و رسالت ذاتی نیست لذا از معاونت فرهنگی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا و همه فعالان این بخش انتظار دارم کمک کنند تا رسالت فرهنگی آنچنان که شایسته است محقق شود.

پیری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واقعی نبودن سطح مطالبات مردم اظهار داشت :از مواردی که من در انتخابات به شدت روی آن تمرکز کردم و در این راه هزینه دادم و تهمت شنیدم همین بحث ضرورت بالا بردن سطح مطالبات مردم بود در این رابطه سوالی را در ایام انتخابات مطرح کردم مبنی بر این که چرا اصفهان ،اصفهان شد و ساری ،ساری ماند؟ قطعاً نمی توان در این مورد فقط شورا و شهرداری را مقصر دانست چون همین شورا و شهرداری که در اصفهان هست در ساری هم وجود دارد،اما اصفهان در حالی قطب گردشگری شد که فاقد ظرفیت های طبیعی ساری است.

وی تصریح کرد: به زعم بنده دلیل این امر بالا بودن سطح مطالبات مردم اصفهان است که می دانند از مدیریت شهری چه چیزی را و چگونه مطالبه کنند بدیهی است اگر سطح مطالبات مردمی در شهر ما نیز ارتقا یابد علی القاعده مسیر شورا حرفه ای تر می شود.

پیری همچنین افزود:به عقیده من ساری دچار نوعی فرو خوردگی شخصیتی شده در حالی که این شهر بیش از ۲۵۰۰ سال تاریخ و تمدن دارد و چهره های برجسته ای را در دامان خود پرورش داده است و امروز هم نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ساری زبانزد هستند و این پتانسیل ها اقتضا دارد که ساری به عنوان یک کلان شهر عرضه شود .

وی افزود: ما دچار یک بحران مدیریتی هستیم و گویی یک اراده واپسگرا اجازه نمی دهد فرزندان نو گرا و مستعد شهر با اتکا به تجارب گذشتگان این حصار را بشکنند لذا ما باید خودمان به شهرمان شخصیت بدهیم .

پیری در پایان گفت: به ظرفیت های شهر باید بیش از این توجه شود و من امیدوارم در چند سالی که در خدمت مردم شریف ساری هستیم بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که شهر تاریخی ساری در زمره برترین های کشور قرار گیرد و این هدف در صورت اهتمام همه مسئولان دور از دسترس نیست.

*پیام نوروزی پیری*

زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی          وز این باد اَر مدد خواهی چراغ دل بر افروزی

سرزمین کهن ما ایران ، روزی تمدن ساز این کره خاکی بوده و این تمدن ، نمادها و آیین هایی برای ما به یادگارگذاشته است ،بعضی از مناسک در جان ایرانی به زیبایی نهادینه شده است ، شاید که نه ! به تحقیق ، نوروز باستانی ، مظهر این آیین هاست، نوروز در سرزمین چهار فصل ایران ، زمان نو شدن طبیعت و آغازی دوباره است، وقت عزمی دوباره ، فرصت کنار گذاشتن رخت کهنه ذهن و آراستن اندیشه ای نو ، الهام از طبیعت و یاری جستن از چهار عنصر آب، خاک، باد و آتش که به گمان من  خداوند رحمان، بهترین هایش را به میهن ما ایران ودیعه داده است .

مردم سرزمین ام در این ایام به قول حضرت حافظ ، فرصت این را دارند که ؛

به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی          به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

و اما شما همشهری من ؛ شهروندانِ شهرِ عشقِ من ، ساری !

در این هنگامه که نرم نرمک می رسد نوروز، آرزو دارم به حکم میر نوروزی ، شیشه غم هایتان بر زمین کوفته شود ، اینک که صدای ترنم  جویبار بر سینه شالیزارها ، نوای بازگشت چلچله ها و بوی شکوفه های نارنج ؛ صدای پای بهار را می رساند ، فقط مهربانی شما می تواند سرمای زمستان را به بهاری طرب انگیز برایمان بدل سازد .

مهرتان افزون ، نوروزتان پیروز

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image