• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • رئیس شورای شهر آمل : هیچ یک از دوستان اجازه ورود بستگان نسبی و سببی خود را در مجموعه شهرداری ندارند

به گزارش سارنیوز به نقل از کوتر نیوزدر نشست ویژه ای که از سوی شورای اسلامی شهر آمل برگزارشد پانزدهمین عضو شورا یعنی خبرنگاران خبرساز شهر میهمان ریاست ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و نایب رییس شورا بودند تا بار دیگر با این حضورشان همراهی و همدلی خود را در مسیر تحقق پروژه ها و طرح های عمرانی شهر نشان دهند . اما با این تفاوت که بدنه این دوره شورای شهر جوان می باشند و سعی دارند تا متعهدانه و با تمام نیرو و علم شان به کمک شهروندان آملی و مسئولین عزیز خصوصا چشم های شهرداری “خبرنگاران” کم و کاستی ها را جبران و پروژه های نیمه تمام را به اتمام و سند چشم انداز آمل را برای قرن ها ترسیم کنند و برای آیندگان و نسل های بعدی به یادگار بگذارند . پیرامون این موضوع راهکارها بسیار بود و سئوالات متعددی از چهارگوشه شهر که ذهن خبرنگاران را مشغول خود کرده بود ولی شورایی ها با صبر و حوصله و صمیمیت خاصی پاسخ همه را دادند که ماحصل این گفتگوها را در قالب گزارشی در اختیار همشهریان عزیز آملی قرار می دهیم .

رییس شورای اسلامی شهر آمل :

خبرنگاران پانزدهمین عضو شورای اسلامی شهر هستند

رییس شورای اسلامی شهرستان آمل با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۲ در ابتدای سال با برآورد مالی ۷۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که به هر حال سطح درآمدی که سازمان های مربوطه داشتند تا به امروز از بودجه پیش بینی شده شهرداری آمل ۴۳ میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است .

خسرو ابراهیم زاده گفت : با توجه به فصلی بودن فعالیت های اقتصادی در شهر آمل و شهرهای شمالی ، قطعا این نوید را می دهیم تا پایان سال از بودجه پیش بینی شده از سوی شهرداری درآمدزایی داشته باشیم و بتوانیم بعضی از مجموعه ها و پروژه هایی که نیاز به اعتبار بیشتری دارد را انجام بدهیم .

وی با اعلام اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و غیر دولتی و غیر انتفاعی است که درآمد از خود مردم و برای خودشان هزینه می شود ، اظهار داشت : امیدواریم با بهره گیری از متخصصین در کارگروه های مختلف ، مرکز پژوهش ها تشکیل شود و بتوانیم پروژه هایمان را تعریف بکنیم . در بحث پروژه های دستور کار ، اولویت با اتمام بلوار هدایت می باشد و امیدواریم بحث تملک بلوار ابن سینا نیز به پایان برسد و ابتدای سال ۹۳ بتوانیم آن را احداث و تکمیل کنیم .

رییس شورای شهر اسلامی با بیان این مطلب که خبرنگاران قطعا عضو ۱۵ ما هستند و رسالتی که بر دوش آنان است بسیار مهم و نشان از مسئولیت پذیری شان نسبت به شهر آمل می باشد ؛ گفت : خبرنگاران دغدغه شهر را دارند و سعی ما بر این است تا در ابتدای مهرماه و در جلسات رسمی از ۳ تا ۵ خبرنگار برای پوشش اخبار شهرستان دعوت شود .

ابراهیم زاده تصریح کرد : یکی از آرزوهای تمام شهروندان آملی و حتی شاید استان مازندران استفاده از نعمت خدادادی رودخانه هراز است که در مسیر شهر آمل جریان دارد و طی جلساتی که با آب منطقه ای برای تملک و روال قانونی آن انجام شده ، نقشه برداری از بستر رودخانه تهیه و انشاء ا… یکی از پروژه های مهمی که در شهر آمل به تحقق می پیوندد ، همین امر باشد .

وی گفت : برنامه ها باید کلان نگری باشد و وظیفه ماست که تا پایان سال نشستی با شهردار و کلیه سازمان های مربوطه داشته باشیم و قصد خانه تکانی نداریم و هر زمانی احساس شود سازمان یا مدیری نمی تواند کارآمد باشد ، باید کنار برود و زد و بندی بین ما نیست و مدیران متخصص وارد مجموعه مدیریتی شهر می شوند و اگر ضعفی دیدیم این تغییرات از سوی شورای شهرداری انجام خواهد پذیرفت .

رییس شورای شهر از دو ناحیه شدن آمل خبر داد و گفت : با توجه به ویژه شدن شهر آمل ، قطعا نیاز به این کار هست اما با توجه به نگاه درآمدی و هزینه ای که در مجموعه شهرداری مطرح است ، اولویت با کارهای دیگر است .

ابراهیم زاده افزود : بودجه سال ۹۲ توجیه فرهنگی ندارد ولی این قول را به مردم می دهیم که بودجه فرهنگی و ورزشی ما ۲ تا ۵ درصد بودجه سال ۹۳ باشد .

وی اظهار داشت : با توجه به مصوبه ۲۴ اردیبهشت امسال وزارت کشور هیچ ارگان یا سازمانی حق جذب هیچ گونه نیرو حتی یک نفر را ندارد جز در رده تغییرات مدیران و معاونین و هیچ یک از دوستان اجازه ورود بستگان نسبی و سببی خود را در مجموعه شهرداری ندارند و بدعت بدی را که در گذشته بوده باید به پایان برسانیم .

رییس شورای شهر آمل با بیان اینکه مردم فهیم و عزیز آملی در ۲۴ خرداد ۹۲ با خلق حماسه سیاسی ، گفتمان جدیدی را در شهر آمل ایجاد کردند ؛ گفت : مجموعه شورای شهر جوان هستند و اعتقاد به جوان ها دارند و انتظار داریم ما را در این مسیر حمایت کنند . درست است که تجربه خیلی از پیشکسوتان را نداریم ولی روحیه مشورت پذیری را داریم .

ابراهیم زاده در مورد واگذاری کیوسک های مطبوعاتی به خبرنگاران گفت : ما روی قول خودمان هستیم ، نگاهم به دوستان خبرنگار ، نگاه اتاق فکر است و بحث تجارب و تبادل آراء را داریم . می خواهیم نگاه برنامه محور را جایگزین تفکر و نگاه روزمره بکنیم و اگر این نگاه را ۶ سال قبل داشتیم و سند چشم اندازمان را تهیه می کردیم ، خیلی از بودجه ها صرف تصمیمات آنی نمی شد ، چرا که همین الان ایراداتی که به خود کارهایی که در حال انجام است ، وجود دارد .

فرزین محمودی پاتی با اعلام این مطلب که خیابان امام رضا (ع) به ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا مساله اش حل شود ، گفت : معیار اصلی رینگ میانی شهر است که باید در وهله اول باز شود . وقتی در حوزه ترافیک برنامه جامعی داشته باشیم ، اولویت بندی اصولی و منطقی خواهد شد ، ولی با این بودجه ای که شهرداری دارد اگر ما بگوییم می توانیم مشکلش را حل کنیم ، سخنی به گزاف گفتیم و با همین بودجه ای که داریم باید به صورت مرحله بندی و برنامه ریزی شده ، قدم ها را برداریم و نگاه جامع و همه جانبه ای داشته باشیم و همه شهر و مسائل آن را ببینیم .

سخنگوی شورای شهر آمل افزود : مساله امکان سنجی و ایجاد بخش مرکزی پیاده رو در مرکز شهر از دغدغه های ما است ، چون شهر مال انسان است و با نگاه ایجاد کیفیت محیطی بهتر برای شهروندان ، مراکز شهرها باید عاری از ترافیک سواره و حداقل توسط حمل و نقل عمومی بخش مرکزی سرویس دهی شود .

وی گفت : نکته دیگری که وجود دارد و متاسفانه خبرنگاران به آن اشاره نکردند مساله حریم شهر آمل است تقسیمات سیاسی که مجددا در شهرستان انجام شد ، قسمتی از حریم شهر آمل در بخش امامزاده عبدا… یا دابودشت رفته که طبق قانون ، حریم هر شهر باید در محدوده همان بخشی باشد که شهر در آن است .

محمودی پاتی اظهار داشت : دفتر تقسیمات سیاسی در وزارت کشور در استانداری داریم که تقسیم بندی ها را انجام می دهند و متاسفانه وقتی انجام دادند ، در نظر نگرفتند که حریم شهر آمل را که نقشه هایش هم عملا موجود است ، ببینند که متاسفانه دیده هم نشده و تبعاتش بر روی شهر مانده است .

سخنگوی شورای شهر آمل با اشاره به اینکه گاهی خودمان از شدت مسائلی که در شهر آمل وجود دارد سر درد می گیریم ؛ گفت : آمل شهری بزرگ با مسائل و مشکلات مربوط به خودش است . شهری شمالی با اقلیم خاص خودش که در وهله اول هر کسی با شنیدن اسمش به یاد سبزی می افتد ولی آیا سبزی هست .

این عضو شورای اسلامی شهر آمل درباره مسائل پسماند و زباله سوز اظهار داشت : هیچ نهادی هنوز نمی داند کدام راه حل بهترین راه حل مناسب برای دفن زباله این شهر است و تا کنون راه های مختلفی در استان مازندران انجام شده است به همین دلیل  موضوع را در دستور کار قرار داده ایم تا از طریق مرکز پژوهش های شورای شهر و انجام طرح های مطالعاتی تکلیف زباله ها معین شود .

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه بازار روز عراقی جمع نمی شود ؛ گفت : شهرداری در گذشته بازار روز جدیدی ساخته بود که مردم مایحتاج هفتگی خود را در آنجا تهیه کنند ولی این امر محقق نشد چون آنجا باید غرفه هایش به همانی برسد که فردی در بازار روز عراقی با یک چرخ دستی و چهار چرخه کاسبی می کند ولی با توجه به غرفه های باقی مانده و تسهیل خواسته هایی که مردم عزیزمان دارند تلاش می کنیم قیمت ها را پایین بیاوریم و با قسط بندی در اختیارشان قرار بدهیم .

پاتی در رابطه با حاشیه رودخانه هراز گفت : مطالعات و نقشه برداری بستر رودخانه هراز انجام شده است و ما برای توسعه شهر آمل و اتمام پروژه های در دست اجرا نیاز به حمایت دکتر یوسفیان داریم .

وی افزود : طرح ورودی شهر آمل از ۶ سال پیش تهیه شد ولیکن به خاطر نبود بودجه به اجرا نرسید چرا که شهرداری آمل یکی از شهرداری هایی است که توان مالی و اجرای پروژه هایش محدود است و فقط می تواند سالانه ۲ پروژه را انجام دهد .

این عضو شورای اسلامی شهر آمل گفت : رینگ میانی شهر یا کمربند اصلی شهر باید باز شود تا بیشتر ترددها در میانه شهر آسان شود که اگر این اتفاق بیافتد فشار زیادی که روی تردد در بخش مرکزی شهر هست تا حد زیادی کم خواهد شد .

محمودی پاتی افزود : نگاه ما در مدیریت شهری به این صورت است که از یک طرف باید کلان نگر و در غالب سند چشم انداز و برنامه ریزی بلند مدت و از طرف دیگر باید مسائل و مشکلات حاد و فوری که در حال حاضر وجود دارد را رفع نماییم و به صورت سیستماتیک گزارش های مناسبی از طریق چشم هایی که عملا در محلات خواهیم داشت و دوستان خبرنگار نیز یکی از این چشم ها می باشند ،  را بگیریم .

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران به ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و گفت : نگاه شورا در گذشته یک نگاه تخفیف محور بوده است در صورتیکه اگر عملا مفاد ماده ۱۰۰ را نگاه کنیم بیان شده متناسب با ویژگی های مکانی یک ساختمان یا ملک باید اخذ جریمه شود ولی متاسفانه نگاه مان این است که باید طرف مردم را داشته باشیم و صرفا تخفیف بدهیم در صورتیکه این کار باید بر مبنای اصولی باشد که هر شهر برای خودش یک ارزش بر افزوده خاصی دارد و یک ساختمان که در جایی ساخته می شود ممکن است اثرات خاصی بر معبر و ساختمان مجاور خودش نداشته باشد ولیکن بعضی مواقع اثرات بیشتری دارد .

 پاتی اظهار داشت : حریم شهر آمل اصولا محدوده ای است که در افق ۲۵ ساله برای توسعه آتی شهر باید حفظ شود ولی اینکه در اختیار یک سیستم اداری دیگر برود ، ما نمی توانیم کنترلی بر روی حریم شهر داشته باشیم .

سخنگوی شورای شهر آمل به روستاهای حریم شهر آمل اشاره کرد و گفت : کلاکسر و بوران از جمله روستاهایی هستند که در حریم شهر آمل قرار گرفته اند و اعتقاد ما در شهرسازی بر این است هر جایی که به نوعی حوزه بلاحصر شهر است از لحاظ مکانی هم بلاحصر است و تاثیرات این دو بر هم باید دیده شود که متاسفانه یکسری ملاحظات سیاسی وجود داشته که در تعیین محدوده شهری بعضی از اینها به ویژه کلاکسر عملا جزو محدوده شهر به حساب نیامده است و الان ما داریم تبعاتش را می بینیم . ساخت و سازهای زیادی در کلاکسر اتفاق افتاده که شهرداری ملزم است به اینها خدمات ارائه کند و همه اینها در غالب بخشداری و دهیاری انجام شده که در واقعیت شهر ما می باشد و الان در بحث تجدید نظری که در طرح تفضیلی و طرح جامعی که از یکسال بعد باید در دستور کار قرار بگیرد و بازنگری شود ، باید با این نگاه این روستاها را ببینیم که اینها جزو محدوده شهرند چرا که اثراتش در شهر هست .

وی تصریح کرد : خط پروژه ها یا پروفایل های عرضی که زده می شود در غالب طرح تفضیلی و طی قرارداد با یک مشاور از طریق مسکن و شهرسازی سابق یا راه و شهرسازی فعلی منعقد و تهیه می شود و ما برای هر معبر جدا طرح تهیه نمی کنیم و این طرح کلی است که برای همه بخش های شهر استفاده می شود و الان ما سعی می کنیم طرح ها را تماما بر مبنای مشارکتی که حداقل فعلا در کشور ما به صورت ناقص تهیه می شود ، آماده کنیم پس اگر معبری به فرض با عرض ۲۰ متر ساخته شود و دارای ایراد  باشد دیگر نمی شود آن را با صرف هزینه کلی خراب کرد بنابر این در زمان تهیه طرح باید مشاورین با مجموعه در تعامل باشند .

پاتی تصریح کرد : مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی تصمیم سازی و تصمیم گیری شورای شهر خواهد بود و طبیعتا شورای شهر در نهاد مدیریت شهری نقش تصمیم ساز و تصمیم گیر است و شهرداری بازوی اجرایی این نهاد می باشد که ما در کل این را به عنوان مدیریت شهری می دانیم و بهتر است کار علمی روی تمام تصمیماتی که قرار است در صحن شورا اتخاذ بشود انجام گیرد که یک پشتوانه و عقبه علمی این تصمیمات داشته باشد . در شهر هایی مثل تهران مشهد و رشت چند سالی است که این مرکز پژوهش ها شکل گرفته و سعی می کنند بر حسب شدت ضعف هایی که دارند از این بازوی فکری به نحو احسن استفاده نمایند طبیعتا شروع کار هست و ما هم در ابتدای امر سعی کردیم که این مرکز به دنبال طرح های پژوهشی مساله محور باشد یعنی یک سری نواقص عملکردی در سیستم وجود دارد که ابتدا مطالعات مان را متمرکز کنیم روی این مسائل و در کنارش هم تدوین سند چشم انداز شهر آمل را هم ما از طریق همین مرکز خواهیم داشت .

نایب رییس شورای اسلامی شهر آمل به تخصص گرایی کمیته های تخصصی در شوراها اشاره کرد و گفت : سعی کردیم دیدمان در کمیسیون هایی که در انتخابات صورت گرفت ، تخصص گرایی و برنامه محوری باشد . دلیل هم این است اگر به آرایی که داده شد رجوع کنید تمام رای ها ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ است که در هیچ جایی چنین بالا و قوی نیست و این نشان می دهد که یک وفاق و همدلی بین همه اعضاء شورا وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بر اساس مسئولیت هایی که بر دوش ما گذاشته شد ، سربلند بیرون بیاییم و در این راه به کمک خبرنگاران پرتلاش مان نیازمندیم .

مسعود تسلیمی بیان کرد : من به عنوان یک شهروند آملی اعتراض شدیدی به موضوع تبلیغاتی در سطح شهر دارم و مطمئنا پیگیری می کنم . وضعیت تبلیغاتی در زیباسازی شهر بسیار موثر است و بنرها باید در جایگاه های مخصوص با فاصله های مشخص نصب شود  و از الگوها و متودهای جدید تبلیغاتی در نصب این استیشن ها می توانیم استفاده کنیم . تبلیغات دومنظوره ، چند منظوره ، گردشی و تلویزیونی تا بنرهای ایستاده ای که در خیابان هراز به صورت بسیار زیبا قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم زیباسازی شهرمان را در اولویت قرار دهیم ؛ گفت : طبق مصوبه ها پیگیر هستیم داربست ها از سطح شهر جمع شود و ما این کار را انجام می دهیم مگر در ایام خاص مثل محرم و دیگر مناسبت ها که این استثناء را باید قائل شویم ولی در دیگر ایام جایگاه داربست ها در سطح شهر نخواهد بود .

تسلیمی افزود : حریم پیاده رو که عملا یک مغازه دار می خواهد کاسبی کند و به اندازه دو تا مغازه هم جلوی مغازه خودش بساط پهن می کند و مانع تردد عابران پیاده می شود از دغدغه های اصلی شهردار و ما بوده و بنا بر همان اساس در جلسه ای با حضور سرهنگ پهلوان ، رمضان زاده رییس پلیس ساختمانی و دوستان مان در سد معبر شهرداری برگزار شد شهردار بیان کرد قبلا با حضور بچه های نیروی انتظامی ما اختیارات بازداشتی داشتیم و مردم نیز به این لباس احترام می گذاشتند ولی در حال حاضر ما با این قضیه مشکل داریم و مجددا تقاضای مامور نیروی انتظامی داریم که فرماندهی محترم انتظامی نیز موافقت کردند و این موضوع همچنان در حال پیگیری است .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image