فیاضی در دانشکده امام محمد باقر ساری

  • توسط سرویس خبر
  • آذر ۲۸, ۱۳۹۲
  • ۰

به گزارش سارنیوزمراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور دکتر فیاضی نماینده محترم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، ناصر صداقتی پور رئیس آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» ساری، مهندس شریعت نژاد مدیر کل فنی و حرفه ای استان مازندران، مهندس نجفی رئیس آموزشکده فنی شهید هاشمی نژاد ساری، مهندس پازوکی رئیس آموزشکده کشاورزی ساری، مهندس کاکویی رئیس مرکز فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری و مسئولین، اساتید و دانشجویان آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» ساری در تالار ۱۶ آذر آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» برگزار گردید. فیاضی
ناصر صداقتی پور رئیس آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» ساری و دبیر منطقه هشت دانشگاه فنی و حرفه ای مقدم حاضران در جلسه را گرامی داشت و با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: دانایی زمینه پیشرفت جامعه است. دانایی از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی و نیز انجام پژوهش های علمی بدست می آید که در مراکز دانشگاهی انجام می گیرند. دانایی توانمندی را برای کشورها به ارمغان می آورد و این توانمندی با انجام
پژوهش های علمی میسر می شود و به توسعه و پیشرفت کشور رهنمون می گردد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین مطرح می باشد و دانشجویان این دانشگاه با انجام پژوهش های علمی، از پیشقراولان عرصه کارآفرینی در کشور می باشند. کارآفرین کسی است که از درک و بینش والا برخوردار باشد و بتواند چالش ها، خلأها و فرصت ها را بشناسد و ایده را به عمل تبدیل کند و محصول پرسودی را به ارمغان بیاورد.
صداقتی پور درخصوص توسعه مهارتهای فنی و آموزش های مهارتی بیان داشت: بر طبق تفاهم به عمل آمده و با همکاری آموزشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری و سازمان فنی و حرفه ای، زمینه توسعه مهارتهای فنی و حرفه ای فراهم خواهد شد. وی در پایان با اشاره به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فزود:
بسیاری از مشکلات کشور با استفاده از پژوهش های کاربردی حل خواهند شد و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان نمایان خواهد کرد.
دکتر فیاضی نماینده محترم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: رسالت دانشگاه بعنوان یک مرکز علمی و پژوهشی، رسالتی پیشرو و غیرقابل مقایسه با سایر نهادهایی است که در یک کشور وجود دارند. دانشگاه قطب واکاوی پدیده های علمی، نقش شریان حیاتی معنوی را برای جامعه ایفا می کند.
وی به مقایسه رویکردهای دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: با تکیه بر محور پژوهش، دیگر احتیاجی به کمیت گرایی دردانشگاه ها نیست. دانشجو بعنوان خمیر مایه تحول در دانشگاه می تواند یکی از اثر بخش ترین عناصر اجتماعی به حساب آید. دانشجو می تواند در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، فکری و سیاسی اثرگذار باشد؛ زیرا رویکرد فعالیت های دانشگاه، حرکت بسوی توسعه علمی و پژوهشی می باشد.
دکتر فیاضی با اشاره به تخصص گرایی در سازمان ها بیان داشت : بکار نگرفتن افراد در جاهای مربوط و نبود چیدمان مناسب، از آفت ها و ضعف های سازمان ها و صنایع خواهد بود.
با توجه به این که دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی پژوهش محور و کارآفرین می باشد، دکتر فیاضی از مسئولین وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواست که به تقویت دانشگاه فنی و حرفه ی بپردازند تا فضای کسب و کار در جامعه گسترش یابد. دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای نیز با دانستن و کاربرد اصول علمی در مدیریت و اطلاع از دانش روابط سازمانی به کارآفرینی و رفع مشکل بیکاری کمک خواهند کرد. رسالت دانشگاه باید اینگونه باشد که فارغ التحصیل دانشگاه سربار جامعه نبوده و به استقلال همه جانبه ی کشور کمک نماید.
در ادامه همایش، با اهدای جوایزی از نفرات برتر پژوهشی آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» ساری تقدیر و قدردانی بعمل آمد و نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی آموزشکده فنی امام محمدباقر«ع» ساری که با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری دایر گردیده بود، با حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان محترم مورد افتتاح و بازدید حاضران قرار گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image