• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • پیشنهاد مناظره بسیار به جا بود/ اینکه بگویند احمدی نژاد در شان روحانی نیست از قلدری است/رای احمدی نژاد بیشتر است/احمدی نژاد جادوگری بلد نیست
پیشنهاد  مناظره بسیار به جا بود/ اینکه بگویند احمدی نژاد در شان روحانی نیست از قلدری است/رای احمدی نژاد بیشتر  است/احمدی نژاد جادوگری بلد نیست
 جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت :اینکه عده ای می گویند احمدی نژاد برای مناظره در شان روحانی نیست ، علاوه بر اینکه توهین به ملت ایران است ، نشاندهنده روحیه استکباری و قلدری برخی می باشد.

مجتبی ذوالنور در گفت و گو با ایران خبر ،با استقبال از برگزاری مناظره میان روحانی و احمدی نژاد گفت : پیشنهاد ، احمدی نژاد بسیار خوب است ،چرا که بعد از ارائه گزارش یکصد روزه رییس جمهور سوالات بسیاری برای مردم به وجود آمده است ، برخی ، روحانی را به بی صداقتی متهم می کنند و برخی نیز به کل از وضعیت موجود ناامید شده اند ، برگزاری مناظره کمک می کند تا دو طرف از سیاستها و عملکرد خود دفاع کنند .

وی در ادامه با بیان اینکه شنیدم اطرافیان رییس جمهور گفته اند که احمدی نژاد در شان روحانی نیست ، گفت : چنین صحبتهایی نه با روحیه طلبگی سازگاری دارد و نه با معیارهای دانشجویی می خواند ، در حوزه و دانشگاه استاد و طلبه مقابل هم می نشنیند و همدیگر را به چالش می کشند ، چنین صحبتهایی ناشی از روحیه استکباری ، طاغوتی قلدری بعضی افراد است .

احمدی نژاد ۲ دوره رییس جمهور بوده و روحانی تازه اول راه است

ذوالنور تاکید کرد : استنکاف از مناظره به نفع روحانی نیست ، من معنی این حرف را که می گویند ، احمدی نژاد و روحانی در یک سطح نیستند نمی فهمم ، این توهین به ملت ایران است ، اگر روحانی تازه رییس جمهور شده است ، احمدی نژاد دو دوره رییس جمهور بوده است و رایش در هر دو دوره بیشتر از روحانی است.

محبوبیت احمدی نژاد بیش از روحانی بود

وی در پاسخ به این تذکر که احمدی نژاد در دور اول نتوانست حد نصاب آرای ملت را کسب کند ، گفت : با توجه به جمعیت کشور در سال ۸۴ ، ۱۷ میلیون رای در صد بیشتری از آرای روحانی بوده است و با در نظر گرفتن میزان آرای ملت ایران به وی ، محبوبیت احمدی نژاد بیش از روحانی بود .

ذوالنور همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی می گویند ، خود احمدی نژاد نیز در دوره ریاست جمهوری پاسخ درخواست مناظره بسیاری را نداده است ، گفت : آقای روحانی اگر می خواهند مناظره نکنند با صراحت بگویند درخواست مناظره را نمی پذیرند ، نه اینکه بگویند چون سطحشان یکی نیست با هم صحبت نمی کنند.

وی درباره نتیجه احتمالی چنین مناظره ای گفت :  هم احمدی نژاد قطعا نخواهد توانست از بخشهایی از عملکرد خود و کاستی های موجود دفاع کند و هم ممکن است برخی  انتسابات رییس جمهور به دولت قبل قابل اقبات نباشد .

روحانی هم خطیب  بوده و فن بیان بلد است

ذوالنور با بیان اینکه احمدی نژاد سحر بیان ندارد ، گفت:  اینکه برخی می گویند ، کلا احمدی نژاد در مناطره کم نمی آورد ، فرافکنی است ، او که جادوگری بلد نیست ،  آقای روحانی هم دستشان در آمار است ، روحانی هم هستند ، فن بیان بلدند ، خطیب هم بوده اند ، افکار عمومی درباره چنین مناظره ای قضاوت خواهند کرد و هرکس که دستش پر تر باشد ، حرفهایش بیشتر مورد قبول واقع می شود.

گزارش ۱۰۰ روزه بر خلاف تدبیر و امید است

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گزارش ۱۰۰ روزه رییس جمهور را به دور از شعار تدبیر و امید دانست و گفت : ما قبل از گزارش ۱۰۰ روزه توصیه هایی به آقای روحانی داشتیم ، اما این گزارش هم بسیار نا امید کننده بود و هم بی تدبیری در آن نمود بارزی داشت .

ذوالنور با تاکید بر اینکه گزارش ۱۰۰ روزه پمپاژ یاس در جامعه بود ، افزود : هیچ کس بعد از شنیدن گزارش رئیس جمهور خوشحال و امیدوار به آینده نشد و اینکه گزارش روحانی کارشناسان غربی را خوشحال کرد ، حاکی از بی تدبیری در گزارش بود.

کارشناسان غربی بعد از گزارش رییس جمهور گفتند : ثابت شد تحریمها چاره ساز شده

وی با بیان اینکه رییس جمهور نباید به گونه ای صحبت کند که دشمن مجال بهره وری داشته باشد ، گفت : بعد از برنامه روحانی ، کارشناسان غربی گفتند که این گزارش ثابت کرد که تحریمها چاره ساز شده است و این گفته شبیه همان صحبتهایی بود که در مذاکرات اولیه ، وقتی وزیر خارجه در حال چانه زنی با غرب است ، روحانی اعلام می کند ، خزانه خالی است ،اینها باعث سوء استفاده دشمن در امتیازگیری می شود و با تدبیر سازگاری ندارد.

انبار خالی از گندم برای قبل از دولت روحانی بود

ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روحانی در گزارش خود اعلام کرد انبار برخی استانها حتی برای ۳ روز هم گندم نداشت ، گفت : این مشکل به هیچ عنوان به دولت روحانی نرسید ، بلکه مربوط به دولت دهم بود که قبل از تحویل دولت ، حل شد.

وی در ادامه گفت : کسی که تنها الفبای اقتصاد را بداند ، می فهمد پروسه پر کردن انبار خالی از گندم چقدر زمانبر می باشد .تامین کالا مراحلی دارد ، اول باید تصمیم خرید گندم گرفته شود ، بعد اعتبار مربوطه تامین شود ، سفارش خرید داده شود، انتقال محموله صورت بگیرد ، سپس کالا ترخیص شود، بعد به انبارها انتقال داده شده و در نهایت وارد سیستم توزیع گردد، چنین کاری ، حداقل چند ماه زمان می برد و از دولتی که تازه کار را تحویل گرفته شدنی نیست ، مگر اینکه دیگران قبلا مقدمات آن را فراهم کرده باشد که در آن صورت نیز می توان گفت دیگر کار شما نبوده است.


اگر این عقب نشینی ژنو را در دوران احمدی نژاد کرده بودیم ، بیشتر هم امتیاز می گرفتیم

ذوالنور با بیان اینکه به جز توافق ژنو ، هیچ نکته برجسته ای در گزارش روحانی نبود ، گفت: در توافق ژنو هم نمی خواهم وارد جزییات شوم ، اما اگر این عقب نشینی ای را که الان دولت کرده است در دوران احمدی نژاد کرده بودیم ، بیشتر هم امتیاز می گرفتیم.

وی در ادامه گفت: در گذشته به ما می گفتند ، شما دست کم یک هفته غنی سازی را تعلیق کنید ، اما ما نمی پذیرفتیم، اگر شاه بیت گزارش روحانی توافق ژنو بود ، این توافق هم چندان موفقیت قابل ذکری نبوده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image