مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی برزیل از ساعت ۱۹:۱۵ امروز در باهیا برگزار می‌شود و نمایندگان ۳۲ تیمی که امروز در برزیل به سر می‌برند به همراه هزاران هوادار فوتبال در سراسر جهان چشم به گوی‌های سرنوشت سازی دارند که امشب از سوی بزرگانی که به برزیل سفر کرده‌اند از گلدان‌ها بیرون می‌آیند و ترکیب بازی‌های مهم تابستان سال گذشته در برزیل را مشخص می‌کنند.

به گزارش روزگارنو، به نقل از رسانه ها، از بامداد ۳۰ آبان ماه امسال که اروگوئه در مونته‌ویدو به عنوان سی‌و دومین تیم حاضر در جام جهانی معرفی شد تا به امروز کشورهای حاضر در جام‌جهانی برزیل منتظر امروز و مشخص شدن ترکیب گروه‌های هشت گانه جام‌جهانی برزیل بودند. ترکیبی که تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد و با توجه به سیدبندی این دوره رقابت‌های جام‌جهانی به نظر می‌رسد که ترکیب عجیبی در گروه‌های هشت‌گانه در انتظار کشورهاست.

۲۱:۳۲-  کارلوس کی‌روش هم‌گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی را یک افتخار برای فوتبال ایران می‌داند. او می‌گوید باید از هم‌گروهی با این تیم‌ها لذت ببریم.

این یک افتخار است ما اکنون باید از آن لذت ببریم. ما براید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شویم.

۲۱:۰۰- مراسم قرعه کشی جام جهانی از شبکه سوم سیما به صورت مستقیم از هتل المپیک و استودیو این شبکه به طور کامل به صورت بومی و ایرانی به بینندگان عزیز و محترم این شبکه تقدیم شد! چرا که در برزیل همه چیز منشوری بوده است!

۲۰:۴۷- گروه بندی رقابت‌های جام جهانی به این شرح است:

گروه A: برزیل، کامرون، مکزیک، کرواسی

گروه B: اسپانیا، شیلی، استرالیا، هلند

گروه C: کلمبیا، ساحل عاج، ژاپن، یونان

گروه D: اروگوئه، کاستاریکا، ایتالیا، انگلیس

گروه E: سوئیس، اکوادور، هندوراس، فرانسه

گروه F: آرژانتین، نیجریه، ایران، بوسنی

گروه G: آلمان، غنا، آمریکا، پرتغال

گروه H: بلژیک، الجزایر، کره‌جنوبی، روسیه

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانیبرنامه بازی‌های تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از پایان قرعه‌کشی مسابقات مشخص شد. تیم ملی ایران در اولین بازی خود ۲۶ خرداد ساعت ۱۶ به وقت محلی در کوریتیبا به مصاف نیجریه خواهد رفت و در دومین دیدار باید با سرگروه گروه F یعنی آرژانتین در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳ به وقت محلی در شهر بلوهوریزونته بازی خواهد کرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش چهارم تیر در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در شهر سالوادور ساعت ۱۳ به وقت محلی با بوسنی و هرزگوین دیدار می‌کند.

۲۰:۴۵-  بوسنی و هرزگوین حریف اروپایی ایران در دور گروهی جام جهانی خواهد بود.

۲۰:۴۳ – انگلیس در کنار ایتالیا و اروگوئه گروهی دشوار را در جام جهانی پیش رو خواهد داشت.

۲۰:۴۲، کاناوارو گوی ایران را برداشت تا ایران در کنار آرژانتین و نیجریه قرار بگیرد. / ۲۰:۴۵- و بوسنی

۲۰:۴۱: هوندوراس در کنار سوییس و اکوادور ایستاد.

۲۰:۴۰ کاستاریکا در کنار اروگوئه و ایتالیا قرار گرفت.

۲۰:۳۹ ژاپن در کنار کلمبیا و ساحل عاج قرار گرفت.

۲۰:۳۸ استرالیا در گروه دوم کنار اسپانیا ایستاد.

۲۰:۳۷ مکزیک از سید چهار در گروه یک قرار گرفت.
۲۰:۳۶ غنا در کنار آلمان در گروه هفتم ایستاد.

۲۰:۳۵ نیجریه و آرژانتین در گروه چهار قرار گرفتند.
۲۰:۳۴ ساحل عاج با کلمبیا همگروه شد.

۲۰:۳۳ اکوادور در کنار سوییس ایستاد.

۲۰:۳۲ برزیل با کامرون همگروه شد.

۲۰:۳۱ شیلی در گروه دو در کنار اسپانیا قرار گرفت.

۲۰:۳۰ ایتالیا در گروه ۴ با اروگوئه هم‌گروه شد.

۲۰:۲۷ – برزیل، اسپانیا، کلمبیا، اروگوئه، سوییس، آرژانتین، آلمان و بلژیک سرگروه‌های هشت‌گانه شدند.

۲۰:۲۰- سایت فیفا نوشت: آنک، لحظه موعود فرارسید!  ژروم والکه دبیرکل فیفا برای آغاز مراسم قرعه‌کشی روی صحنه آمد. قرار است فابیو کاناوارو گوی‌های گلدان سه جایی که تیم ایران هم در آن قرار دارد را از گلدان‌ خارج کند.

۲۰:۱۸- پله: من فکر می کنم ما یک پای فینال باشیم. یادم هست که چگونه قلب پدرم شکست، زمانی که برزیل در خانه قهرمان جهان نشد. آن خاطره و خاطره‌های دیگری را از جام‌های جهانی به یاد دارم. اینکه تماشاگران پای رادیو نشسته بودند و خبر شکست برزیل را در دیدار پایانی ببیند. نمی‌خواهم فرزندان‌مان سال آینده دوباره شاهد چنین صحنه‌هایی باشند.

۲۰:۱۳ – تیم ویکری خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارشی، تیم‌هایی که در گروه H حضور خواهند داشت را “خوش شانس” دانسته و گفته این تیم‌ها به دلیل انجام بازی‌هایشان در شهرهای خوش آب و هوا مثل ریو، بلوهوریزونته و سائوپائولو خوش شانس هستند.

۲۰:۱۰ – اشکان دژاگه هافبک تیم ملی ایران پیش‌بینی کرده که ایران با تیم‌های انگلیس، آلمان و غنا هم‌گروه خواهد شد.

۲۲:۰۶- به‌به‌تو ستاره برزیل در جام جهانی ۹۴ به همراه مارتا بهترین بازیکن زنان فوتبال دنیا به همراه نماد بازی‌ها روی صحنه حاضر شدند و برای حضار سخنرانی کردند. مارتا گفت: فولکو، نماد جام جهانی پیوند دهنده‌ی فوتبال و اکولوژی برزیل است.

به‌به تو نیز گفت: فولکو بچه‌ی فوق‌العاده‌ای است که برای بزرگ شدنش کار فوق‌العاده‌ای صورت گرفته است.

۲۰:۰۲- رونالدو برزیلی، آقای گل جام جهانی ۲۰۰۲ و بهترین گلزن تاریخ این رقابتها ،: ” زدن ۱۵ گل در جام جهانی برای من آسان تر از سازماندهی آن بود، اما من مطمئن هستم که ما می توانیم بهترین جام جهانی را سازماندهی کنیم.”

۲۰:۰۰- پس از تحویل جام توسط دل‌بوسکه، صحنه‌هایی از ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی پخش شد که گل رضا قوچان‌نژاد به کره‌جنوبی هم در صحنه پخش تصویر تیم ملی ایران نشان داده شد.

۱۹:۵۵- سایت فیفا نوشت: اکنون جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آغاز شد!

۱۹:۵۴- دل بوسکه، مربی اسپانیا، هنگام تحویل جام: “ما در حال تلاش برای رسیدن به قهرمانی در جام جهانی برای بار دوم هستیم، اما رقیبان بسیار عالی هم در برابر ما وجود دارد.”

۱۹:۵۳- بلاتر رییس فیفا گفت که وقتش رسیده بود که جام جهانی به کشور فوتبال بازگردد. روسف نیز گفت که کسی جام جهانی ۲۰۱۴ را فراموش نخواهد کرد.

۱۹:۵۰- پخش تصاویری از جام‌های جهانی گذشته از سال ۱۹۳۰ تاکنون بخش بعدی این مراسم بود.

۱۹:۴۲ سپ بلاتر به همراه دیلما روسف رییس جمهور برزیل روی استیج حاضر شدند و به سخنرانی پرداختند. بلاتر از حضار خواست به احترام نلسون ماندلا به صورت ایستاده یک دقیقه سکوت کنند. رییس جمهور برزیل گفت: « این جام جهانی همه جام جهانی ها است! برزیل در قلب همه ما است و ما بسیار خوشحالیم که به استقبال تمامی ۳۲ تیم می رویم».

۱۹:۴۱- صدر در تلویزیون: رویارویی با تیم های بزرگ برای ما فرصت است و باید از آن به نفع فوتبالمان بهره ببریم.

۱۹:۴۰- حاج رضایی : یک و نیم میلیون دلار برای آماده سازی به حساب فدراسیون ها واریز شده که امیدواریم فدراسیون فوتبال به درستی از آن استفاده کند.

۱۹:۳۹- نکونام در تلویزیون: برخلاف اینکه مردم دوست دارند با تیم‌های بزرگ همگروه شویم اما من دوست دارم در یک گروه مناسب قرار بگیریم و قرعه‌ی خوبی داشته باشیم. به هر حال تیم‌های بزرگ قدرتمند است و من شخصا ترجیح می‌دهم در گروهی باشیم که بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

۱۹:۳۷- پس از آغاز مراسم با صحبت‌های مجریان، خواننده‌های محلی برزیل به اجرای برنامه‌های ویژه پرداختند. تلویزیون ایران در حال پخش تصاویر آرشیوی!

۱۹:۳۴ در شروع مراسم تصاویری از نلسون ماندلا رهبر فقید افریقای جنوبی پخش شد. ماندلا دیشب در ۹۵ سالگی درگذشت.

۱۹:۳۲ پله به عنوان آخرین مهمان وارد سالن شد.

۱۹:۳۰- در برخی از قرعه‌کشی‌هایی که پیش‌ از این مراسم رسمی به صورت غیر رسمی برگزار شده ایران با آلمان هم‌گروه شده است. در قرعه‌کشی‌های غیر رسمی که غالبا برای جام باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شود با تقریب بالایی نتیجه نهایی با نتیجه غیر رسمی برابری می‌کند.

۱۹:۲۷- مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سابق تیم ملی ایران می‌گوید اگر سوییس همگروه ایران باشد بهتر خواهد بود. او گفت: راه راحت وجود ندارد. هر گروهی باشیم سخت است. اما مردم دوست دارم با تیم‌های بزرگ مثل آلمان یا برزیل همگروه باشیم. اگر قرار است بازنده باشیم بهتر است با برزیل بازی کنیم و ببازیم نه به سوییس یا کلمبیا.

۱۹:۲۶ ثانیه ‌شمار برای آغاز مراسم به کار افتاده و مهمانان و خبرنگاران در جایگاه خود مستقر شده‌اند.

۱۹:۰۸- شبکه اسکای اسپورت ایتالیا پیش‌بینی کرد لاجوردی پوشان در جام جهانی ۲۰۱۴ با ایران هم‌گروه شوند. این شبکه همچنین پیش‌بینی کرده به جز ایران، بلژیک و اکوادور دیگر هم‌گروه‌های ایتالیا در جام جهانی باشند.

۱۹:۰۲  ماتئوس در خصوص احتمال قهرمانی آلمان در این دوره رقابت‌های جام‌جهانی گفت: یا الان یا هیچ وقت

۱۹:۰۰- نمایندگان تیم ها، آرام-آرام از فرش قرمز می گذرند تا به تالار قرعه کشی وارد شوند. آهنگ آرامی در حال پخش است و رفته رفته مهمانان در جایگاه خود مستقر می‌شوند.

۱۸:۵۶-  ویسنته دل‌بوسکه سرمربی مدافع عنوان قهرمانی گفت که برای او تفاوتی نمی‌کند که اسپانیا با چه تیم‌هایی همگروه می‌شود.
۱۸:۵۵  فیفا نحوه رودرویی تیم‌ها را با توجه به سیدبندی اعلام کرد که بر این اساس نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل با یک تیم اروپایی خواهد بود.

۱۸:۴۵- یواخیم لو، مربی آلمان: چه بهتر از این که الان اینجاییم؛ من در اوج هیجانم!

۱۸:۴۰- جزاره پراندلی، مربی ایتالیا: برای ما، دانستن زمان مسابقات از شناخت حریفان مهم تر است!

۱۸:۱۵- سایت فیفا نوشت: یک ساعت به زمان قرعه های سرنوشت:

ترکیب گلدان‌های چهارگانه قرعه‌کشی جام‌جهانی

*افرادی که قرعه را برمی دارند: در میان افرادی که برای برداشتن قرعه ها به والک کمک می کنند، اسطوره های زنده دنیای فوتبال و بازیکنان سابق مهم هشت کشوری که دست کم یک بار قهرمان جام جهانی شده اند دیده می شوند: السیدس گیگیا، بازیکن افسانه ای تیم ملی اروگوئه که در فینال ۱۹۵۰ مقابل برزیل بازی کرده بود؛ زین الدین زیدان، دستیار مربی کنونی رئال مادرید که جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را بالای سر برد؛ فرناندو ایئروی که از دفتر کاری اش با همکاری با دل بوسکه تیم ملی اسپانیا را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ رساند؛ لوتار ماتئوس آلمانی، ماریو آلبرتو کمپس آرژانتینی وقهرمان جام جهانی ۱۹۷۸؛ کافوی برزیلی، فابیو کاناواروی ایتالیایی و جئوفری هارتس، مردی که در «گل شبحی» فینال ۱۹۶۶ در ومبلی نقش پررنگی داشت افرادی هستند که قرعه ها را برخواهند داشت.* میهمانان ویژه برزیلی: اگر فقط از دیدی فوتبالی نگاه کنیم، پله، پرافتخارترین میهمان برزیلی دراین مراسم است و روماریو، (منتقد جنجالی فیفا و سازمان برگزاری جام جهانی) رونالدو نازاریو و ببتو (اعضای مسئول برگزاری جام هانی) نیز حضور دارند. رونالدو دربرداشتن قرعه ها مشارکت خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image