• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • اظهارات عجیب استاندار یزد/ گریه بر امام حسین عامل افسرگی یزدی ها!
اظهارات عجیب استاندار یزد/ گریه بر امام حسین عامل افسرگی یزدی ها!چندی پیش میر محمدی، استاندار یزد در مصاحبه با یک سایت تندروی اصلاح طلب استانی از افزایش افسردگی استان یزد گله کرده و گفت: افسردگی مردم یزد مطرح شده است، چه باید کرد مهم است.

وی افزود: به مسئله و جنبه های غم انگیز هم باید اشاره شود، برای نمونه برنامه های صدا و سیمای یزد با دیگر استان ها تفاوت زیادی دارد. به طوریکه عمده برنامه های یزد حزن و اندوه است. الان مذهبی های ما هم با صدا و سیمای یزد مشکل دارند. ما باید توجه داشته باشیم که دین اسلام یک دین سرزنده و شاداب است.

میرمحمدی در ادامه گفت:در واقعه عاشورا شما واقعه عشق و عشق بازی را می بینید، بحث کشت و کشتار نیست بلکه چون حضرت امام حسین علیه السلام آگاهانه وارد میدانی می شود که باطلی حق جلوه داده نشود و حقی باطل نشان داده نشود. این صحنه ها صحنه های زیبایی دارد که ما تبدیل به حزن و اندوه کرده ایم.

استاندار یزد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در واقع با مثال صدا و سیما می خواهید بگویید که سازمان ها در نشاط اجتماعی یزد کوتاهی کرده اند؟ گفت: من می گویم رویه کارهای ما باید طوری باشد که ما را به سرچشمه اسلام برساند. آداب و رسوم ما متفاوت است که باید تغییر کند. این تغییر به نظر من با شرایط روز تغییر می کند. آقای معادی‌خواه بعنوان یک پژوهشگر دینی معتقد است که در سخنرانی ها توصیه نشده اشک بریزیم در صورتیکه ما مرتبا تاکید می کنیم که هرچه بیشتر اشک بریزیم عبادت بیشتری نموده ایم.

این اظهار نظر های عجیب استاندار یزد با واکنش هایی از سوی ائمه جمعه مواجه شد.

 گریه بر حسین راز و رمزهای فروانی دارد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، خطیب جمعه ابرکوه، توصیه کرد: سعی کنیم با روضه، گریه و ذکر مصیبت، یاد امام و راه سالار شهیدان را ادامه دهیم و اینکه گاهی شنیده می‌شود که گریه کردن موجب افسردگی مردم می‌شود، کاملاً غلط است.

وی افزود: گریه موجب تخلیه و خانه تکانی دل از غصه‌ها، ناراحتی‌ها و موجب سبک شدن و انبساط روحی است به ویژه گریه بر امام حسین(ع) راز و رمزهای زیادی دارد.

 عزاداری خالصانه موجب نشاط روحی و روانی می‌شود

حجت الاسلام محمدرضا مدیح، امام جمعه تفت، با اشاره به اینکه بعضی های اخیرا روضه امام حسین(ع) را باعث افسردگی دانستند،  گفت: عزاداری و گریه بر مظلومیت اهل بیت و مخصوصا ابی عبدلله (ع) و شهدای عزیز دشت کربلا باعث شادابی و نشاط دل و جان می شود و کسانی که درصدد القا کردن این هستند که عزاداری موجب افسردگی می شود بدانند تا زمانی که شیعه وجود داشته باشد روضه و عزاداری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه افسردگی به خاطر روضه امام حسین(ع) کذب محض است، افزود:بلکه عزاداری خالصانه اتفاقا موجب نشاط روحی و روانی می شود.

این اظهار نظرها در حالی صورت می گیرد که همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، برخی گمان می‌کنند چهارچوب ها و خطوط قرمز نظام تغییر کرده است؛ این درحالی است که پیش از این سریع القلم، مشاور روحانی و هم چنین حجاریان به عنوان تئوریسین اصلاحات اظهار نظرهایی خلاف چهارچوب های نظام را داشته اند که واکنش های زیادی از سوی مسئولین و ملت ایران را به دنبال داشته است.

استاندار یزد و افرادی که مانند او فکر می کنند سابقه مذهبی مردم ایران را نمی دانند و گویا از حضور مردم در حماسه ۹ دی غافل شده اند که همین گریه های مردم بر امام حسین (ع) حضور میلیونی مردم را رقم زد که نتیجه آن خط قرمزی بود که بر فتنه ۸۸ و عاملان آن کشیده شد.

به نظر می رسد این افراد گمان می‌کنند که فضای جامعه در دولت یازدهم به گونه ای فراهم شده است که می تواند مقدمه ای بر اتفاقاتی مانند حوادث ۷۸ و  فتنه ۸۸ را به وجود آورد./

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image