مدیرعامل شرکت گاز: ورشکست نشده ایم

  • توسط سرویس خبر
  • آبان ۲۸, ۱۳۹۲
  • ۰
به گزارش فارس ،‌ حمیدرضا عراقی، در حاشیه مجمع مدیران منابع انسانی قوای سه گانه که عصر روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از ۶۵ میلیون نفر از هموطنان شامل ۹۵ درصد شهرها و ۵۶ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: صنعت گاز کشور در حال حاضر طرح های بزرگی از جمله بهره برداری از بزرگترین مخزن گاز کشور را در دست اجرا دارد.
عراقی با بیان این مطلب افزود: بودجه و هزینه های این شرکت نیز هر ساله توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تعیین و ابلاغ می شود و این شرکت برای اجرای طرح ها و پروژه های خود در سال ۹۳ به بیش از ۶ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.
عراقی گردش مالی سالیانه این شرکت را بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای عملیات جاری و پروژه های آتی خود نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس محترم داریم و شرکتی با این چرخش مالی عظیم دچار مشکلات مالی مقطعی خواهد شد لکن موضوع ورشکستگی قابل بحث نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بخشی از مشکلات مالی این شرکت را به دلیل بدهی برخی نیروگاه ها، صنایع، پتروشیمی ها و واحدهای سی.ان.جی و همچنین پرداخت مبالغی که برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بر عهده این شرکت گذارده شده است، خواند و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده نقدینگی مورد نیاز این شرکت تامین و مشکلات موجود مرتفع شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
عراقی مذاکره جدی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت را از اقدامات این شرکت برای تامین بودجه مناسب برای شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۳ عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز مالی صنعت گاز برای سال آینده بیش از ۶ میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای، عملیات جاری پالایشگاه ها و ایستگاه ها، احداث خطوط و گازرسانی است که امیدواریم با حمایت وزارت نفت و مجلس محترم شورای اسلامی این امر محقق و بخشی از مشکلات رفع شود.
وی همچنین تصریح کرد: سهم درآمدی این شرکت به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی در زنجیره پالایش، انتقال و توزیع سالجاری این شرکت مطابق سال ۸۹ تعیین شده است در حالی که با توجه به افزایش عمومی قیمت ها و به تبع آن افزایش هزینه های سالهای اخیر برای حفظ وضع موجود شرکت و استمرار عملیات جاری و اجرای طرح های توسعه ای بایستی سهم درآمدی این شرکت به صورت منطقی افزایش یابد.
معاون وزیر نفت در خاتمه اظهار داشت: با توجه به روحیه و تلاش همکاران ارزشمند شرکت ملی گاز به زودی مشکلات به وجود آمده رفع و در سال آینده شرکت ملی گاز ایران همچنان رسالت خود را که آرامش، گرمی و روشنایی به مردم است را به عنوان یک شرکت برتر در سطح کشور ادامه خواهد داد.
اخیرا نقل قولی از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره ورشکستگی این شرکت منتشر شده بود. شرکت ملی گاز طلبی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از پتروشیمی‌های گازی دارد اما تاکنون اقدامی برای وصول این طلب انجام نداده است.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image